برای اولین بار شبکه هوشمند تلفن ثابت راه‌اندازی شد

۱۴ام بهمن ، مهر- شبکه هوشمند تلفن ثابت مبتنی بر فناوری نسل تازه شبکه های مخابراتی NGN برای اولین بار در کشور در استان بوشهر راه اندازی شد.

شبکه تلفن ثابت هوشمند (NGN) با ظرفیت واگذاری ۳۰K، برای اولین بار در کشور در شهرستان دشتستان استان بوشهر نصب، راه اندازی و بهره برداری شد.

این سیستم یکی از پیشرفته ترین مراکز تلفن است و ارائه خدمات نوین و متنوع را بر روی تلفن ثابت امکان پذیر می کند.

در این زمینه سید عبدالحسین افتخاری مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر اظهار داشت: این سیستم به ۳۰ هزار مشترک خدمات می دهد اما با توجه به هوشمند بودن تا یک و نیم میلیون مشترک را پشتیبانی می کند.

وی دربارهٔ وضعیت مخابرات در این استان تصریح کرد: تعداد پورت دیتا در استان بوشهر سه هزار و ۶۳۰ پورت بوده اما اکنون این تعداد به ۳۱ هزار و ۹۳۴ پورت رسیده است.

افتخاری با بیان اینکه اختلال در فیبر نوری عامل مهمی در اختلالات تلفن همراه است، گفت: استان بوشهر در زمینه ارزیابی عملکرد امور مشترکان همراه اول در کل کشور رتبه چهارم را در اختیار دارد و از نظر موبایل در حال استفاده بوشهر سومین استان کشور است.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیش از ۱۱ هزار و ۴۰۰ مشترک adsl در استان بوشهر از خدمات شرکت مخابرات بهره مند می باشند، افزود: بیش از ۴۱۵ مدرسه، ۳۶۶ پایگاه مقاومت بسیج و ۷۲۲ بانک در استان بوشهر به اینترنت متصل می باشند.

مدیرعامل مخابرات استان بوشهر گفت: شرکت های خدمات اینترنت در استان بوشهر طی ۴ سال قبل ۴۴ هزار و ۷۹۰ پورت منصوبه دیتا داشتند که ۲۸ هزار و ۲۹۵ پورت به مردم واگذار کردند.

افتخاری با بیان اینکه در عرصه رقابت میدان را برای شرکت های خدمات اینترنتی باز گذاشتیم، گفت: هم اکنون ۶۰۴ روستا ارتباط تلفن خانگی و دفتر مخابراتی دارند و ۸۰ دفتر خدمات پیشخوان، ۲۱۴ دفتر آی .سی.تی روستایی هم در استان فعال می باشند.

به گفته وی تعداد تلفن های ثابت استان بوشهر در ۴ سال قبل به ۳۴۴ هزار پورت رسیده و GSM روستایی هم ۳۵ هزار پورت فعال شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان بوشهر اظهار داشت: در ۴ سال قبل ۳۴۰ کیلومتر توسعه شبکه کابل در سطح استان داشتیم که ۱۶۱ کیلومتر در شهرستان بوشهر بوده و ۵۰ کیلومتر در حوزه شهر بوشهر کابل کشی شده است.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.