برای اولین بار پس از ۲۴۰ روز مردم تهران هوای پاک تنفس کردند

۲۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

Rouholla Vahdati-15.jpg

سرانجام پس از گذشت ۲۴۰ روز از سال ۹۱ که تهران در حسرت هوای پاک قرار داشت، مردم این کلان شهر برای اولین بار در سال جاری در روز بیست و چهارم آبان موفق iبه تنفس هوای پاک شدند.

به گزارش تفسیری سرویس «محیط زیست» ایسنا، دکتر یوسف رشیدی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس قانون باید هوای شهرهای بزرگ iبه حد استاندارد برسد و باید دولت تدابیر وتمهیداتی را فراهم کند تا همهی خودروهای فرسوده از رده خارج شوند.

وی با اشاره iبه این که محیط زیست در کشور ما بسیار مظلوم و مغفول واقع شده، اظهار کرد: iبه محیط زیست در کشور ما iبه چشم موضوعی لوکس و تشریفاتی نگاه می‌شود و تا وقتی این نگاه وجود داشته باشد مشکلات موجود برطرف نمی شود.

وی با بیان این که آلودگی صدا مشکل بعدی ما پس از آلودگی هوا خواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه هر چه در مورد آلودگی صدا فریاد می‌زنیم، صدایمان iبه گوش کسی نمی‌رسد و این موضوع نیز iبه سریعی iبه مشکلی همه‌گیر و دردسرساز تبدیل خواهد شد.

رشیدی با تأکید بر این که در کشور ما متاسفانه iبه موضوع محیط زیست اهمیت و iبهای لازم داده نمی‌شود، اضافه کرد: متولیان این حوزه برای انجام وظایف قانونی خود از قدرت لازم برخوردار نمی‌باشند که این موضوع سبب تشدید مشکلات موجود می گردد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان دو متهم اصلی آلودگی هوای تهران را«خودرو» و «سوخت» دانست و خاطرنشان کرد: خودروسازانی که همچنان خودروهای با کیفیت نازل یورو ۲ تولید می‌کنند و دستگاه‌هایی که همچنان سوخت غیراستاندارد تولید می‌کنند، متهمان اصلی آلودگی هوای پایتخت می باشند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.