برای تامین اعتبار واحدهای اسیب دیده، ۳۰۰ میلیارد تومان به استانداری ها تزریق شد

به گزارش ایرنا، ‘مهدی غضنفری’ که شامگاه چهارشنبه در شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی سخن می گفت، افزود: علاوه بر این ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیز تا پایان سال ۹۱ اماده واگذاری به واحدهای تولیدی است.

وی با بیان اینکه کلیه واحدهای اسیب دیده کشور شناسایی شده اند، گفت: ۹۰ درصد واحدهای تولیدی خوشبختانه هم اینک دارای فعالیت تولیدی هستند که ۷۰ درصد مشکلات انان صرفا کمبود منابع مالی است که با تشکیل ستاد در استان ها کمک به انان بزودی آغاز می شود.

وزیر صنعت – معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ هزار واحد تولید در کشور فعالیت می کنند تا اسیب شناسی این واحدهای صنعتی در وزارت صنایع آغاز شده است.

وی گفت: بانک های عامل کشور برای ۷۰ درصد واحد های صنعتی پاسخ گوی تامین منابع مالی نیستند با اینحال برخی از واحدهای دریافت کننده تسهیلات نیز از منابع مالی خود بدرستی استفاده نکرده اند.

غضنفری با تاکید بر مدیریت عرضه و مدیریت تقاضا تاکید کرد: برای این منظور برای اولین بار خرید اوراق مشارکت بخش خصوصی فعال، خرید دین و السی در بانک ها تسهیل و بخشی از سپرده بانک ها نزد بانک مرکزی نیز ازادسازی می شود.

وی متذکر شد: علاوه بر تامین منابع مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی، استفاده از تسهیلات بانک های خارجی که ایران عضو آنهاست و همچنین جذب سپرده گذاری بانک ها و شرکت های خارجی یکی دیگر از تامین منابع مالی است که با جدیت دنبال می شود.

وی در پایان ‘بیمه ضمانت تولید’ را مورد تاکید قرار داد و گفت: نوسانات نرخ ارز و دیگر مشکلات تولید ضمانت تولید واحد های داخلی را اجتناب ناپذیر کرده است که بیمه ضمانت تولید بزودی آغاز خواهد شد.

۱۶۵۲//۱۵۳۷//

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۴۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.