برای جلوگیری از سردرد در ماه رمضان، چای سبز بنوشید

در ماه رمضان برای جلوگیری از سردرد، چای سبز و بدون کافئین ممکن است جایگزین خوبی باشد و همچنین روزه داران باید برنامه خود را در طول ماه رمضان طوری ترتیب دهند تا خواب کافی داشته باشند.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس آموزشی اورژانس کشور با بیان این که پرخوری در ماه رمضان موجب سوء هاضمه و نفخ می شود اظهار داشت:‌ افراد می توانند برای جلوگیری از نفخ، از مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده، غذاهای تند و ادویه دار و همچنین غذاهایی که ایجاد نفخ می کنند مثل تخم مرغ ،‌ کلم، لوبیا، عدس و نوشابه های گازدار خوداری کنند.
آرزو دهقانی افزود: برای درمان این بیماری افراد می توانند از آب یا آب میوه استفاده کرده و از غذاهای سرخ کردنی اجتناب کنند.
وی یکی دیگر از عوارض روزه گرفتن را ضعف و افت فشار خون دانست و عنوان کرد: افزایش تعریق، ضعف، خستگی، کم شدن انرژی، سرگیجه به خصوص هنگام برخاستن، ظاهر رنگ پریده و احساس افتادن از علائم افت فشارخون است که این علائم بیشتر هنگام بعد از ظهر اتفاق می افتد .
کارشناس آموزشی اورژانس کشور گفت: مصرف کم مایعات و کاهش مصرف نمک به افت فشار خون کمک می کند که برای جلوگیری از آن می توان مصرف نمک و مایعات را افزایش داده و از رفتن به مکان های گرم اجتناب کرد.
وی خاطرنشان کرد: افت فشار خون باید با گرفتن فشار خون در هنگام بروز علائم تأیید شود و افراد دارای فشار خون بالا ممکن است در طول ماه رمضان نیاز به تنظیم مجدد داروهای خود توسط پزشک داشته باشند .
دهقانی اضافه کرد:‌ سردرد نیز یکی دیگر از عوارض روزه داری است که این علائم با عدم مصرف کافئین و تنباکو ،‌انجام کار زیاد در طول روز، کم خوابی و گرسنگی، در انتهای روز بدتر می شود که سردرد وقتی با افت فشار خون همراه شود، می تواند منجر به حالت تهوع قبل از افطار شود./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.