برای خرید آثار هنری باید فرهنگ سازی کنیم

۰۲خردادماه،

محمد ابراهیم جعفری معتقد است، برای خرید آثار هنری باید در میان اقشار مختلف جامعه انگیزه بوجود آورد و همین فعالیت به مرور سبب فرهنگ سازی و تحول در اقتصاد هنر می‌شود.

محمد ابراهیم جعفری در گفت وگو با خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: یکی از مهمترین راه های فراهم کردن زمینه خرید آثار هنری از سوی مراکز دولتی ایجاد انگیزه و فرهنگ سازی است.

وی افزود: متاسفانه در سال های اخیر به واسطه مناسبات دوستانه آثار بی ارزش و بی اهمیت از سوی نهادهای دولتی خریداری شده است که به جای ارزش افزوده؛ حتی مشکل زا هم شده اند و برای نگهداری این آثار فضایی هم اشغال شده است.

به گفته این نقاش پیشکسوت؛ مهمترین اقدام برای خرید آثار هنری کار کارشناسی درست است و از این رو ضرورت وجود یک کارشناس هنری در هر یک از نهادهای دولتی وجود دارد تا به جای خرید آثاربی اهمیت اثری را بخرند که در دارز مدت نیز ارزشمند باشد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: در طول سال تعداد بسیاری هنرآموز در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند که با گذراندن دوره کارشناسی و قیمت گذاری آثار هنری می توان این گروه را به نهادهای دولتی معرفی کرد و هم زمینه جذب این نیروها را فراهم کنیم و هم به مرور زمینه ای برای تحول در اقتصاد هنر فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین راه هایی که می توان به سطح سواد بصری و هنری افزود؛ برپایی موزه های کوچک در شهرهای کوچک است در این موزه ها لزومی ندارد که در گام اول آثار اصل به نمایش گذاشته شود مهم فرهنگ سازی و افزودن توان بصری و زیبا شناسی اشخاص مهم است می توان با نمایش آثار کپی زمینه علاقمندی اشخاص را به آثار هنری اصل فراهم کرد.

جعفری ادامه داد: وقتی یک دانش آموز از دوران دبستان با آثار ارزشمند هنری آشنا شود در سنین بالاتر نسبت به خرید این آثار علاقه بیشتری از خود نشان خواهد داد تا فردی که هرگز در زندگیش یک اثر ارزشمند ندیده است و نسبت به اهمیت آن چیزی نمی داند.

انتهای پیام

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.