برای ساخت مسجد می توان مجمع خیرین مسجد ساز تشکیل داد

به گزارش گروه اخبار شب ایرنا؛ رییس ستاد اقامه نماز کشورافزود: حضرت امام صادق (ع) در لحظه آخرشهادت خود اهل بیت را جمع کرد و آخرین سفارش را در باره نماز با آنها کرد و فرمود هرکس نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما نمی رسد و از ما نیست .

قرائتی گفت: همه ائمه (ع) برای اقامه نماز سفارش کرده اند و حساب نماز از همه چیز جدا است و هیچ عبادتی اینقدر تنوع ندارد درصورتی که ۵۰ نوع نماز مستحبی داریم که خداوند متعال در قرآن راجع به نماز ۸۸ کلمه و با تعبیرات مختلف بیان داشته اند.

وی درباره مهندسی نماز گفت: مرتفع ترین بخش بدن را که پیشانی است ۳۴ بار به خاک می مالیم و این کار مهندسی نماز را می رساند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور اظهارداشت: امام حسین (ع) به خاطر نماز فرمود جنگ را از تاسوعا به عاشورا بیندازید برای اینکه نماز اقامه شود.

وی گفت: بعضی ها ایراد می گیرند که چرا باید نماز به عربی خوانده شود درصورتی که خواندن نماز به عربی یک ارزش است همچنانکه تمام خلبان های دنیا در زمان گفت وگو با برج مراقبت انگلیسی صحبت می کنند.

حجت الاسلام قرائتی درپایان گفت: ده ها هزار منطقه پرجمعیت داریم ولی مسجد نداریم ؛ مردم می توانند در شهرک ها هر کدام یک متر از زمین هایی را که می خواهند خانه بسازند وقف ساخت مسجد کنند که در این صورت درکشور کمبود مسجد نخواهیم داشت.

مراسم شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) و با حضور

آیت الله مهدوی کنی و دانشجویان این دانشگاه با مداحی و نوحه سرایی به پایان رسید.

**۱۵۳۶**

انتهای پیام /*


www.irna.ir

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. مهدی ستار:

    ماساکنین روستای بزرگ ده شیخ از خادمان امامزاده بی بی خاتونین خواهران امام رضا(ع)در شهرستان دنا استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۲۰۰۰نفر که فاقد حسینه جهت مراسمات مذهبی واجتماعی می باشیم در حال ساخت حسینه حضرت ابوالفضل (ع)هستیم از خیرین محترم استدعا داریم در این امر خیر مردم این روستا را یاری نمایند

  2. محمود:

    با سلام و خسته نباشید از خیرین مسجد ساز
    در سال ۱۳۸۹ در روستای هفتجوی از توابع شهرستان قدس تهران در پر گسترش فضای فیزیکی مسجد صاحب الزمان (عج) جوشکار افغانی از اسکلت پرت و قطع نخاع گردیدو با طی روند قضایی هیات امناء مسجد محکوم به پرداخت دیه در حدود ۳۲۰ میلیون تومان شدند و متاسفانه د ر این گونه موارد هیچ حمایت ی از طرف مسئولین امر نمی شود لذا افراد خیری که می توانند کمکی در این امر نمایند اطلاع دهند . با تشکر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.