برای شکوفایی اقتصادی و تعالی فرهنگی نیازمند عزم ملی هستیم

ایران > دولت– ممتازنیوز:
برخی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهوری صبح سه‌شنبه پنجم فروردین به همراه معاونان خود در نخستین روز کاری سال ۹۳ با حضور در دفتر رئیس‌جمهوری ضمن تبریک سال نو، به تشریح برنامه‌های خود در سال ۹۳ پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس جمهوری در این دیدارها با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ به عنوان سال «اقتصاد و فرهنگ؛ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از سوی مقام معظم رهبری، اقتصاد و فرهنگ را دو موضوع بسیار ضروری برای کشور دانست و گفت: در دنیای امروز مسایل و مشکلات مرتبط با اقتصاد و فرهنگ دارای پیچیدگی‌هایی است که حل و فصل آنها نیاز به تلاش گسترده دارد و این در حالی است که فرهنگ، اساس، بنیان و ریشه یک جامعه بوده و حرکت، رفتار، منش مردم از فرهنگ آنها نشأت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه برای شکوفایی اقتصادی به وجدان کاری، انضباط کاری و نظم و ایثار و فداکاری و ترجیح منافع شخصی بر منافع ملی و فاصله گرفتن از فساد و رانت‌خواری نیاز داریم، خاطر نشان کرد: نهادینه کردن این امور نیازمند فرهنگ‌سازی است و از این نظر توجه به فرهنگ بسیار حائز اهمیت است.

روحانی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اشاره کردند، برای شکوفایی اقتصادی و تعالی فرهنگی نیازمند عزم همگانی و ملی هستیم و حل معضلات و مشکلات اقتصادی و فرهنگی با امکانات و توان دولتی به تنهایی امکان‌پذیر نیست و مردم نیز باید در این راستا به صحنه بیایند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: تقویت روحیه نشاط، اعتماد و امید در جامعه سبب حضور همه مردم در صحنه است و این آغاز خوبی است تا عزم ملی را اساس امور قرار بدهیم.

روحانی با اشاره به تأکید رهبری بر مدیریت جهادی گفت: جهاد به معنای کوشش بلیغ و فراگیر و بهره گرفتن از همه توان و امکانات و مدیریت جهادی به معنای آن است که مدیریت کشور به صورت یکپارچه، مجدانه و با تلاش پیگیر امور را انجام دهند.

رئیس‌جمهوری اظهار کرد: اگر در کشوری فرهنگ و اقتصاد سامان یابد و درست شود، بقیه امور نیز به دنبال آن درست خواهد شد.

روحانی تأکید رهبری بر موضوع اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو مولفه قدرت ملی را با اهمیت توصیف کرد و گفت: امیدواریم سال تازه همراه با خیر و برکت برای همه ملت ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم همه سختی‌ها روز به روز نسبت به آینده امیدوارتر می‌شویم، گفت: خوشبختانه قدم‌های خوبی در تمامی زمینه‌ها برداشته شده است اما برای رسیدن به نقطه مطلوب راه بسیاری باقی مانده و نیازمند تلاش همگانی هستیم.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.