برای صرفه‌جویی این توصیه‌ها را جدی بگیرید

برای صرفه جویی این توصیه ها را جدی بگیرید

گاهی اتفاق هایی ناخواسته و پیش پا افتاده مانند لک شدن، نخ کش شدن و برق افتادن لباس از جمله مهم ترین دلایلی است که ما یک لباس را به طور کل کنار می گذاریم و از دور لباس هایمان خارج می کنیم، درصورتی که با رعایت نکاتی ساده و پیش پا افتاده می توانیم طول عمر آنها را افزایش دهیم و برای مدت زمان بیشتری از آنها استفاده کنیم. این راهکارها را استفاده کنید تا زندگی به صرفه تری داشته باشید:

۱ اگر لکه شربت های شیرین روی لباس تان ایجاد شده برای از بین بردن، آن را به مدت سه تا چهار دقیقه زیر جریان آب سرد قرار دهید و سپس آن را خوب آبکشی کنید.

۲ اگر لکه شکلات یا قهوه روی لباس تان افتاده پیش از هر چیز آن را درون محلول سرکه و الکل فرو ببرید و اجازه دهید چهار تا پنج دقیقه درون این مخلوط بماند.

۳ برای اتوکشیدن لباس همیشه از جهت راه های پارچه این کار را انجام دهید تا لباس تان کش نیاید و تغییر فرم ندهد.

۴ برای اتوکشیدن پارچه های بافت دار مثل پارچه های کبریتی بهتر است آنها را پشت و رو کنید تا هنگام اتوکشیدن موجب نخ کش شدن لباس نشوید.

۵ برای پیشگیری از برق افتادن لباس هنگام اتو کردن باید سطح پارچه را با اسپری اتو مرطوب کنید تا پارچه لباس تان برق نیفتد.

۶ همیشه قبل از آنکه لباس را درون ماشین لباسشویی بیندازید یا با دست بشویید، درز

پاره شده یا دررفتگی آن را بدوزید تا این مساله موجب نخ کش شدن لباس نشود.

● این نکته ها شما را متفاوت می کند

شاید احساس کنید که همیشه در خانه مشکل دارید و فوت وفن خانه داری را نمی دانید اما ما به شما کمک می کنیم تا بهترین باشید. با اجرای این تکنیک ها خواهید دید چگونه کنترل آشپزخانه تان را به بهترین نحو به دست خواهید گرفت.

برای پیشگیری از جوانه زدن سیب زمینی در سبد آشپزخانه باید آنها را در محیطی به دور از رطوبت و روشنایی قرار دهید.

اگر برنج تان دودگرفته شده برای از بین بردن بوی دود آن، یک پیاز یا سیب زمینی را پوست بکنید و چند شیار روی آن ایجاد کنید تا بوی برنج را به خود جذب کند.

برای از بین بردن سوختگی ته دیگ یا روغن درون قابلمه یا تابه بهترین روش آن است که نصف لیوان سرکه و نصف لیوان آب را درون ظرف بریزید و آن را روی حرارت کم بگذارید.

برای آنکه کیک شما به راحتی از قالب جدا شود بهترین روش این است که پیش از ریختن کیک درون ظرف کف ظرف تان شکر بپاشید.

اگر می خواهید گوشتی نرم و ترد داشته باشید، گوشت خود را به مدت ۴۵ دقیقه درون مخلوطی از روغن زیتون و سرکه بخوابانید.

برای جرم گیری سینک دستشویی آن را برای ۱۵دقیقه از آب و سرکه پر کنید و سپس آن را با کمک اسکاچ بشویید.

اگر از بدلیجات استفاده می کنید بهترین روش برای تمیز کردن آنها پاک کردن ظاهر زیور آلات با خاک اره یا پودر ماشین لباسشویی است.

اگر تصمیم دارید با کمک چاقو نان را ببرید پیش از بریدن نان، چاقو را به مدت یک دقیقه درون آب جوش فرو برید.

اگر تصمیم دارید از موزهایتان برای مدت طولانی استفاده کنید، باید آن را درون آلومینیوم بپیچید و درون ظرف میوه یخچال قرار دهید.

اگر می خواهید خانه ای متفاوت داشته باشید هم این توصیه ها را در مورد دکوراسیون منزل به کار بگیرید:

برای زیباتر به نظر رسیدن مبل های خانه تان بهترین روش تزیین مبل ها با کوسن های رنگارنگ است. انتخاب دقیق و متناسب کوسن با مبلمان خانه از مهم ترین نکاتی است که به زیبایی خانه کمک می کند.

اگر مبلمان خانه تان استیل است یا طراحی مدرن و ویژه ای دارد، هرگز برای آن از کوسن هایی با طرح سنتی یا طرح های اسلیمی و گلیمی استفاده نکنید.

برای خانه هایی که در آنها مبلمان سنتی و قدیمی استفاده شده بهتر است از کوسن هایی با طرح سنتی مثل گلیم یا گبه استفاده کرد.

از دیدگاه طراحان داخلی، استفاده رنگ های قرمز، نارنجی، قهوه ای و آجری با مبلمان سفید یا رنگ های سرد مثل آبی و سرد جایز نیست.

همیشه به یاد داشته باشید که کوسن های چهارگوش بهترین کوسن ها برای افزایش زیبایی اتاق نشیمن هستند.

مراقب باشید هرگز از کوسن های فانتزی یا عروسکی برای تزیین اتاق نشیمن استفاده نکنید، این کوسن ها برای اتاق کودکان مناسب هستند.


آخرین مقالات آفتاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.