برای مشاهده اخبار منطقه ۱۳ اینجا را کلیک کنید

اعزام ۲۸۰ نفر از شهروندان منطقه ۱۳ به مناطق عملیاتی غرب کشور، ۳ هزار بلوک خط کشی عابر پیاده، ویژه برنامه های فراغتی شهریورماه از عناوین خبری شهرداری منطقه ۱۳ می باشد که در بسته خبری آمده است.

  *اعزام ۲۸۰ نفر از شهروندان منطقه ۱۳ به مناطق عملیاتی غرب کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، فرمانده بسیج منطقه ۱۳ گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ۲۸۰ نفر از شهروندان منطقه در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام می شوند.

اصغرصوفی افزود: به همت اداره امور ایثارگران و با مشارکت پایگاه های بسیج و نواحی چهارگانه ۲۸۰ نفر از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، بسیجیان و شهروندان منطقه ۱۶ شهریور ماه به مناطق جنگی اعزام می شوند.

وی با اشاره به زمان اعزام شهروندان اظهار داشت: کاروان راهیان نور منطقه ۱۳ پست از برگزاری مراسم معنوی، قرائت زیارت عاشورا و دعای توسل ساعت ۵:۳۰ دقیقه صبح از مقابل ساختمان شهربانو رهسپار سرزمین ملائک شدند.

فرمانده بسیج منطقه اعلام کرد: ۲۸۰ نفر از شهروندان به مدت چهار روز از مناطق عملیاتی ایلام، قلاویزان، گیلانغرب، بازی دراز، … بازدید می کنند.

اصغرصوفی با اشاره به اینکه آشنایی نزدیک با ایثارگری های شهیدان و تبیین ارزش های دفاع مقدس از اهداف اعزام کاروان راهیان نور است.

خاطر نشان کرد: این سفرها مالامال از معنویتی است که از یاد خدا، شهدا و منش آنها پر شده است.

*از ابتدای سال تاکنون: ۳ هزار بلوک خط کشی عابر پیاده در منطقه ۱۳

معاون حمل و نقل ترافیک منطقه ۱۳ گفت: طی ۵ ماهه اخیر، ۳ هزار بلوک خط کشی عابر پیاده در منطقه ۱۳ انجام شده است.

سیروس میلانی افزود: از ابتدای سال تاکنون با نیازسنجی های صورت گرفته و شناسایی نقاط پرخطر عملیات خط کشی ۳۰۹۹ بلوک عابر پیاده در نواحی چهارگانه منطقه اجرا شده است.

معاون حمل و نقل ترافیک هدف از این عملیات را افزایش ضریب ایمنی معابر و کاهش تصادفات اعلام کرد و گفت: عملیات خط کشی عابر پیاده به تعداد ۳۰۹۹ بلوک به مساحت ۱۳ هزار و ۹۳۹ متر طول صورت گرفته است.

میلانی همچنین از ۱۲۱ هزار و ۸۹۵ متر خط کشی محوری در نواحی چهارگانه خبر داد و خاطر نشان کرد: با هدف نظم بخشی به حرکت خودروها و جلوگیری از تصادفات و ایمنی معابر عملیات خط کشی محوری صورت گرفته است.

*ویژه برنامه های فراغت در تعطیلات شهریورماه

مدیر آموزش های شهروندی منطقه ۱۳ گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام بازگشایی مدارس و به منظور فنی سازی اوقات فراغت شهروندان، ویژه برنامه های فراغت به مدت ۵ روز در ایام تعطیلات شهریورماه برگزار می شود.

مهدی قاسمی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران در آموزش های شهروندی افزود: ویژه برنامه های متنوع در بوستان های بزرگ منطقه با هدف بهینه سازی اوقات فراغت با رویکرد آموزش شهروندی از ۷ الی ۱۱ شهریور برگزار می شود.

مدیر آموزش های شهروندی منطقه ۱۳ اظهار داشت: همزمان با برگزاری سامانه نشاط در بوستان های منطقه، طرح کوچه بازی، برپایی ایستگاه سیار و پاسخگویی به سوالات شرعی در قالب طرح نسیم بهشت از جمله این اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: غرفه های آموزش های شهروندی در حاشیه سامانه های نشاط منطقه برپا خواهد شد.

*از ابتدای سال تاکنون: ۴۴۵ پیام به سامانه ۱۸۸۸ منطقه ۱۳ ارسال شده است

مسئول سامانه ۱۸۸۸ منطقه ۱۳ گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۴۴۵ در سامانه ۱۸۸۸ منطقه به ثبت و به میزان ۸۰ درصد مورد رسیدگی قرار گرفته است.

پورشریف در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: از مجموع پیام های ارسالی به سامانه ۱۸۸۸ منطقه در پنج ماهه اول سال به میزان ۸۰ درصد مورد رسیدگی قرار گرفته است میانگین رسیدگی کیفی در این مدت ۵/۸۴ درصد می باشد.

مسئول ۱۸۸۸ اظهار داشت: بررسی پایم های سامانه ۱۸۸۸ نشان می دهد که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، نظافت شهر، خانه سلامت، نگهداری فضای نقاط قوت اقدامات شهرداری منطقه ۱۲ است.

وی همچنین تصریح کرد: انتقاد از عملکرد رانندگان حمل و نقل عمومی، تأخیر و کمبود وسایل حمل ونقل عمومی، تعیین و نظارت بر هزینه حمل و نقل عمومی شهری بخشی از موضوعات پیام ها را به خود اختصاص می دهد.

پورشریف خاطر نشان کرد: همواره سعی کرده ایم با پیگیری و به نتیجه رساندن پیام های شهروندان، رضایت خاطر آنها را جلب کنیم./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.