برای مشاهده اخبار منطقه ۱۸ اینجا را کلیک کنید

بسته خبری امروز مشکلات و معضلات را همراه با خبرهای خوش به همراه آورده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در این بسته می خوانید: المانها و جداره های معابر جنوبغرب تهران بازپیرائی شد، طنین زنگ ورزش در بوستانهای و مراکز عمومی سطح محلات، خیابان حیدری در منطقه ۱۸ تهران ایمن سازی شد، ثبت بیش از دو هزار پیام شهروندی در سامانه ۱۳۷ شهرداری منطقه ۱۸، ارائه خدمات مستمر مشاوره ای و پزشکی رایگان به شهروندان در خانه های سلامت و …
المانها و جداره های معابر جنوبغرب تهران بازپیرائی شد
علی اصغر طاهری ، رئیس اداره زیباسازی شهرداری منطقه ۱۸ گفت : به منظور افزایش چشم اندازها و زیبائی بصری معابر ، بخش اعظمی از المانها ، کرکره صنوف و جداره های شهری پاکسازی و شستشو شد.
رئیس اداره زیباسازی منطقه ۱۸ افزود : طی عملیاتی به همت اکیپهای اجرائی این اداره ، طی خرداد و تیر ماه بیش از ۶۴ هزار متر مربع از المانها ، سایبان ، کرکره صنوف و جداره های شهری معابر پرتردد که بر اثر مرور زمان و آلایندگی جوی سیمای بد منظری پیدا کرده بودند شستشو و بازپیرائی شد تا چشم اندازها و زیبائی بصری در این شاهراه های ارتباطی و معابر دو چندان شود.
طنین زنگ ورزش در بوستانهای و مراکز عمومی سطح محلات
در ادامه، علی رضا افتخاری شهردار ناحیه ۴ منطقه  ۱۸ گفت: با هدف غنی سازی اوقات فراغت شهروندان و همچنین ترویج فرهنگ ورزش همگانی میان آنها ، زنگ ورزش بطور نمادین در سطح بوستانها و مراکز تفرجگاهی محلات شمس آباد ، شمس آباد ، امام خمینی (ره) و هفده شهریور منطقه ۱۸ تهران طی فصل تابستان نواخته می شود.
وی افزود : شهروندان محلات شمس آباد ، شمس آباد ، امام خمینی (ره) و هفده شهریور به ابتکار واحد تربیت بدنی اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه در بوستانهائی نظیر گیاه شناسی غدیر و کارگر رقابت تناتنگی را با یکدیگر در رشته های پرتاب دارت ( ویژه بانوان ) و مچ اندازی و هنر نمائی با توپ ( ویژه آقایان ) دارند و در پایان هر بخش نیز هدایائی به رسم یادبود به برگزیدگان اهداء می شود.
ارائه خدمات مستمر مشاوره ای و پزشکی رایگان به شهروندان در خانه های سلامت
علی رضا افتخاری شهردار ناحیه ۴ منطقه اظهارداشت: باهدف ارتقاء سطح سلامت جسمانی شهروندان و همچنین کاهش و کنترل انواع بیماری ها ، همه روزه خدمات متنوع مشاوره ای و معاینات پزشکی رایگان در مراکز خانه سلامت محلات ناحیه ۴ شهرداری منطقه ۱۸ به مراجعین ارائه می شود.
وی افزود : واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه در همین راستا با مشارکت مدیران مراکز خانه های سلامت محلات شاد آباد ، شمس آباد ، امام خمینی (ره) و ۱۷ شهریور ، همه روزه خدمات متنوعی در زمینه مشاوره روانشناسی ، معاینات پزشکی ، چشم پزشکی ، سنجش میزان فشار و قند خون بصورت فردی و گروهی ارائه تا به بخشی از تعهدات مدیریت شهری در جهت ارتقاء سطح سلامت شهروندان جامه عمل پوشانده شود.  
وی خاطرنشان کرد : جمع آوری بیش از ۱۱۰ متر طول از نرده های حفاظ فلزی پل زیر گذر مسدود شده ساوه ( آیت ا… سعیدی ) نیز از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش سیمای بصری می باشد.
خیابان حیدری در منطقه ۱۸ تهران ایمن سازی شد
در ادامه، محمد رضا ندرلو شهردار ناحیه ۱ منطقه ۱۸ تهران از اجرای عملیاتی به منظور افزایش ایمنی و همچنین کاهش سوانح رانندگی در خیابان حیدری واقع در محله ولیعصر شمالی خبر داد.
وی افزود: طی این عملیات ، بیش از ۵۰ متر طول از نوارهای گاردریلی معابر این خیابان پر تردد که بر اثر سوانح رانندگی و مرور زمان دچار فرسودگی و شکستگی شده بودند ، تعویض و مرمت گردید تا ضمن بهبود در سیمای بصری  ، تا حدود زیادی نیز ایمنی این معبر افزایش یابد.
ثبت بیش از دو هزار پیام شهروندی در سامانه ۱۳۷ شهرداری منطقه ۱۸
علی رضا آریافر مدیر اداره بازرسی شهرداری منطقه ۱۸ از ثبت تعداد ۲۴۲۴ مورد پیام شهروندی در مرکز سامانه ۱۳۷ ( مدیریت شهری ) طی تیر ماه خبر داد و گفت : شهرداری ناحیه چهار با تعداد ۶۰۲ مورد و حوزه معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه با تعداد ۲ مورد به ترتیب بیشترین و کمترین دارندگان پیام می باشد.
وی افزود : بر اساس این آمار منتشره ، شهرداری نواحی یک با تعداد ۵۹۵ مورد ، دو با تعداد ۵۹۵ مورد ، سه با تعداد ۳۱۸ مورد ، پنج با تعداد ۲۷۱ مورد ، هفت با تعداد ۳۷ مورد ، حوزه های معاونت اجتماعی با تعداد ۱۳ مورد ، عمران با تعداد ۶ مورد و ناحیه شش با تعداد ۵ مورد با به ترتیب جایگاه های دوم تا نهم را در اختیار دارند.
آریانفر اظهارداشت: طبق بازخورد انجام شده از سوی مرکز طی این مدت ، در ۲۴۰ مورد رضایتمندی شهروندان ، ۲۵۱ مورد پیام تکراری و اطلاع رسانی شده و در ۱۸۴ مورد پیام نیز عدم ارتباط با شهروند گزارش شده و شهرداری ناحیه پنج با نرم ۹۸ درصد بهترین عملکرد را در رضایتمندی شهروندان و شهرداری نواحی سه و هفت نیز به ترتیب با کسب نرم ۲۱ و ۳۶ ساعت بهترین سرعت انجام کار را داشته اند. /ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.