برای مقابله با تخلفات پزشکی در کشور قانون وجود ندارد

ممتاز نیوز : دکتر مسلمی فرد، رئیس بازرسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: میزان شکایات از پزشکان  کادر درمانی در ۵ ماه اول سال نسبت به همین مدت در سال گذشته کاهش چشمگیری پیدا کرده است که این نشان دهنده افزایش رضایتمندی مردم از خدمات و ارتقای ارائه خدمات درمانی است.

وی گفت: زمانی که شکایتی به دفتر رسیدگی به شکایات ارسال می شود ما نمی توانیم پزشک مورد نظر را خاطی حساب کنیم چرا که باید اتهام وارده توسط کارشناسان ما بررسی شود تا خطا کار بودن یا نبودن پزشک مشخص شود.وی با بیان این که شاید از نظر بیمار یا همراهان بیمار قصور پزشکی صورت گرفته است ولی از نظر علمی قصوری رخ نداده است گفت: یکی از مشکلات ما در امر بازرسی در حوزه بهداشت و درمان نبودن قانون برای مقابله با تخلفات است. در واقع کسانی که تخلف می کند می دانند که ظرفیت قانونی در خصوص مقابله با آنها وجود ندارد و از این موضوع سوء استفاده می کنند.

مسلمی فرد اظهار داشت: مشکل دیگر ما در تعزیرات حکومتی، هزینه های پایین جریمه ها است. وقتی فردی در حوزه بهداشت و درمان مرتکب جرمی می شود تنها او را به پرداخت جریمه کمی محکوم می کند که فرد خاطی بعد از پرداخت جریمه دوباره به تخلف خود ادامه می دهد. چرا که هزینه ای که از راه فعالیت خود بدست می آورد چند برابر جریمه پرداختی است.وی با تاکید بر اینکه باید قانون برای مقابله با این افراد خاطی وجود داشته باشد عنوان کرد: ما در بازرسی دانشگاه با توجه به نوع و شکایات در این چند سال قوانین مستندات برخی از تخلفات در حوزه درمان را تهیه کردیم که باید وزارت بهداشت هم با همکاری دیگر ارگانها در صدد تکمیل و تدوین این قانون ها باشد تا بعد از تدوین به مجلس ارسال تا مجلس بعد از بررسی آنها تصویب و ابلاغ کند تا این بازار آشفته افراد سود جو جمع شود.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.