برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید به موسیقی پاپ بها بدهیم

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

دبیر پنجمین جشنواره موسیقی مقاومت:

محمد گلریز گفت: ما در معرض شدیدترین تهاجم های فرهنگی از سوی کشورهای غربی هستیم و برای مقابله با این تهاجم‌ها باید جوان‌های موسیقی پاپ را حمایت کرد تا در عرصه موسیقی مقاومت فعالیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری جشنواره موسیقی مقاومت؛ شب قبل و در پایان مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی مقاومت محمد گلریز در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری این جشنواره گفت: امسال کارهای ویژه ای در جشنواره انجام دادیم که با استقبال بسیاری از سوی مردم رو به رو شد.

وی ادامه داد: امسال هم در بخش رقابتی از موسیقی پاپ استفاده کردیم و هم در سالن اصلی برج میلاد خواننده های مطرح موسیقی پاپ را برای برگزاری کنسرت و اجرای قطعاتی با موضوع مقاومت، دعوت کردیم که این حرکت با استقبال مردم و البته غافلگیری رسانه های خارجی روبه رو شد.

وی دربارهٔ بعضی از بخش های جشنواره امسال اظهار کرد: ما در سراسر کشور کانون های سرود را داریم که از میان اعضای این کانون ها ۱۰۰ نفر از نوجوانان عزیز را برگزیدیم تا در روز آغاز جشنواره دو قطعه سرود را بر مزار شهیدان اهل هنر و مخصوصا شهید آوینی اجرا کنند.

گلریز گفت: ما برای بردن موسیقی مقاومت به میان مردم؛ اجراهایی را به صورت میدانی در فضای باز برج میلاد، تئاتر شهر و بوستان ولایت برگزار کردیم که این بخش نیز با استقبال ویژه ای از سوی مردم مواجه شد. همچنین گروه های نظامی را دعوت کردیم تا مارش های نظامی را اجرا کنند. این مارش ها و سرودهای نظامی برای مردم بسیار خاطره انگیز بود.

وی در پایان خطاب مسئولان هنری کشور اظهار کرد: چه ما در سال های آینده باشیم چه نباشیم، از مسئولان کشور می خواهیم که این حرکت را با قدرت بیشتر ادامه دهند و روند حضور موسیقی پاپ در ژانر مقاومت را حمایت کنند. همان گونه که می دانید در حال حاضر ما در معرض شدیدترین تهاجم های فرهنگی هستیم و برای مقابله با این تهاجم ها باید جوان های هنرمند را حمایت کرد تا در این عرصه فعالیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام / ۴۲


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.