برای پیگیری مشکلات ایثارگران از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید با بیان اینکه برای پیگیری مشکلات ایثارگران تلاش می‌کنیم، گفت: برای تامین مسکن ایثارگران جلسات متعددی با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برقرار شده و در مناطق روستایی و شهرهای کوچک نیز گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

برای پیگیری مشکلات ایثارگران از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد

به گزارش ممتاز نیوز، محمود پاکدل امروز در جلسه شورای اداری و معارفه و تکریم مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خطه کردستان اظهار کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند که حق بزرگی بر گردن ما دارند و همچنان همگام و همدل با نظام جمهوری اسلامی ایران، در برهه‌های مختلف حضور چشمگیری دارند.

وی افزود: با شروع دولت سیزدهم و ریاست جدید بنیاد شهید، یکسری سیاست و رویکردهای لازم‌الاجرا تصویب شد که ۱۲۶ هزار میلیارد بار مالی برای آنها مصوب شد و اگر این عدد در اختیار ما قرار بگیرد، می‌توانیم به درستی مجری قوانین مصوبه باشیم، اما در لایحه بودجه این عدد کمتر بوده و بار مالی برخی از اقدامات الزامی پیش‌بینی نشده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه افزایش کمک معیشت و حق پرستاری از اقداماتی است که بار مالی آنها محاسبه و ابلاغ نشده است، گفت: در راستای پیگیری مشکلات و دغدغه‌های خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از هیچ تلاشی دریغ نخواهم کرد و برای تحقق حقوق جامعه ایثارگری در تلاشیم.

وی از پایش کمک معیشتی‌بگیران خبر داد و تصریح کرد: وظیفه ما در آئین‌نامه انجام آزمون وسع و بروزرسانی اطلاعاتی و پایش گروه‌های درآمدی است؛ بر اساس سیاست‌های کلی دولت و برنامه‌های عملیاتی بنیاد باید به دنبال ارتقای سطح معیشت ایثارگری ذی‌حق هم باشیم و برای انجام تکالیف قانونی خود راهی جز شناسایی صاحبان این حقوق نداریم.

وی ادامه داد: در این راستا بنیاد شهید موظف است هر ۶ ماه یکبار کمک معیشت‌بگیران فاقد «شغل و درآمد» را پایش کند و افراد فاقد شرایط (دارای شغل و درآمد) باید حذف شوند.

پاکدل یادآور شد: این پایش به استان‌ها محول شد که بر اساس نتایج آن ۵ هزار و ۲۰۰ نفر واجد شرایط شناسایی شدند و در ماه قبل برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها کمک معیشتی برقرار شده و در ماه جاری برای مابقی نیز برقرار خواهد شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به بحث اشتغال ایثارگران اشاره کرد و افزود: ۱۰ درصد از تسهیلات و ظرفیت‌های اشتغال استان‌ها و منابع قرض‌الحسنه متعلق به ایثارگران است و در استخدامی‌ها ۲۵ درصد سهمیه به ایثارگران و ۵ درصد به فرزندان رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد (جمعا ۳۰ درصد سهمیه) اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۵ درصد مسکن ملی به ایثارگران تعلق می‌گیرد، گفت: در راستای تامین مسکن ایثارگران جلسات متعددی با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن برقرار شده و در مناطق روستایی و شهرهای کوچک نیز گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده که امیدواریم منجر به تفاهم‌نامه شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از برقراری میز خدمت ویژه جامعه ایثارگری در سفر رئیس جمهور به کردستان خبر داد و یادآور شد: در این سفر خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان می‌توانند از طریق میز خدمت با مسئولین بنیاد در ستاد دیدار داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.