برای کودک محصل تان در منزل، تخته سیاه درست کنید

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

یک پنجره شش قابه را به یک تقویم دانش آموزی تبدیل نمایید تا رنج برنامه ریزی برای کودک تان آسانتر شود .

تخته سیاه با آینه
با گشت و گذار در بازارهای حراجی می توانید آیینه های با شکل های خوب پیدا کنید. با پرداخت مبلغ کمی یکی از آنها را بخرید و آن را به یک مرکز شیک برای درج پیام تبدیل نمایید . آیینه را از قاب درآورید و با استفاده از نوار چسبهای مخصوص رنگ آمیزی قاب آن را بپوشانید . با استفاده از اسپری رنگهای مغناطیسی آیینه را چند دور رنگ بزنید و پس از هر دور رنگ زدن اجازه دهید آن لایه خشک شود و سپس لایه بعدی را بزنید . سپس یک لایه رنگ مخصوص رنگ کردن تخته سیاه بر روی آیینه بزنید و بگذارید تا خشک شود .

قاب اسم
با استفاده از رنگ تخته سیاه یک قاب عکس چوبی ساده را تغییر کاریری دهید . ابتدا یک لایه آستر بر روی قاب زده و سپس از رنگ مخصوص تخته سیاه استفاده نمایید و قاب را رنگ نمایید . هر بار که عکس کودک تان را عوض می کنید با استفاده از یک تکه گچ زیر عنوان عکس را به روز نمایید .

روی سینی
با تبدیل یک سینی به صفحه تخته سیاه، زیبایی میز تحریر کودک تان را ارتقاء بخشید . پایه بیضی شکل سینی خود را بر روی یک تکه کاغذ یا مقوا قرار داده و شکل ان را بکشید، سپس کاغذ را برش داده و آن را در مرکز سینی قرار دهید. برای رنگ کردن یک شابلون بیضی شکل را روی سینی قرار دهید. با یک دست ثابت و محکم آن را نگه دارید و با یک برس کوچک داخل آن را با رنگ تخته سیاه، رنگ نمایید. با استفاده از یک غلطک ابری کوچک داخل بیضی را رنگ تخته سیاه بزنید .

درس هایی برای زمان بیکاری
یک کابینت داروی قدیمی را به نقطه ای دلچسب برای درج لیست ها و یادداشت هایتان تبدیل نمایید . ابتدا پانل داخلی یا شیشه کابینت را درآورید ( در صورتی که قادر به درآوردن پانل یا شیشه نیستید یک تکه نئوپان برش داده و بر روی کابینت نصب کنید و آیینه یا تخته نئوپان برش داده را دو لایه رنگ تخته سیاه بزنید . ابتدا یک لایه رنگ زده و اجازه دهید خشک شود و سپس لایه بعدی را بزنید .

نکته : در صورتی که از آیینه استفاده می کنید ابتدا سطح آن را آستری بزنید و سپس آینه را سریعا ًدر جای خود قرار دهید . برای محکم کردن تخته نئوپان از چسب استفاده نمایید و آن را با دقت بچسبانید . با استفاده از گچ وظایف روزانه تان را بر روی تخته سیاه درست شده بنویسید .

تخته برنامه ریزی
یک پنجره شش قابه را به یک تقویم دانش آموزی تبدیل نمایید تا رنج برنامه ریزی برای کودک تان آسانتر شود . هر قاب پنجره را به یک روز از هفته اختصاص دهید . با استفاده از یک نوار چسب مخصوص نقاشی قابهای چوبی را بپوشانید . برای درست کردن یک تقویم مغناطیسی روی شیشه ها را چند لایه رنگ مغناطیسی بزنید ، هر لایه رنگ را که می زنید اندکی صبر نمایید تا خشک شود و سپس اقدام به زدن لایه بعدی نمایید . با استفاده از یک قلم موی کوچک و یک غلط ابری کوچک که برای رنگ کردن سطوح صاف مورد استفاده قرار می گیرد هر تکه شیشه را رنک نخته سیاه بزنید .

رنگ تخته سیاه را خودتان درست کنید
رنگ مخصوص تخته سیاه را می توانید در همه فروشگاههای لوازم هنری یا فروش لوازم خانگی پیدا کنید . اما اگر دلتان می خواهد رنگمایه ای داشته باشید که در قفسه های هیچ فروشگاهی نتوان نمونه اش را پیدا کرد می توانید اقدام به درست کردن رنگمایه مورد نظرتان نمایید . بدین منظور ۱ پیمانه رنگ لاتکس با توناژ مورد منظرتان را با ۲ قاشق غذاخوری دوغاب موزاییک بدون ماسه مخلوط کنید . با استفاده از اسپری رنگ مغناطیسی آینه را چند لایه رنگ نمایید . توجه داشته باشید که بعد از هر لایه رنگ مدت زمانی صبر کنید تا آن لایه خشک شود و سپس اقدام به زدن لایه رنگ بعدی نمایید . در انتها یک لایه رنگ تخته سیاه را بر روی آن مالیده و اچازه دهید تا خشک شود .

همشهری آنلاین

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر جمعه ۳۱ شهریور   مشاهده : ۳   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.