برترین های هفته پانزدهم لیگ برتر

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر با یک بازی بیشتر نسبت به استقلال با صدرنشینی به کار خود پایان داد.

پرونده هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر شب گذشته با تساوی تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه یادگار امام و قهرمانی مشروط پرسپولیس در نیم فصل به پایان رسید. پرسپولیس در حالی با صدرنشینی در پایان این هفته از رقابت‌ها به کار خود پایان داد که استقلال هنوز در جدول رده‌بندی یک بازی نسبت به سایر تیم‌ها کمتر انجام داده و در صورت پیروزی در دیدار عقب افتاده خود در سوم آذرماه مقابل ملوان با اختلاف دو گل، این عنوان به استقلال خواهد رسید.

 در زیر نگاهی می‌اندازیم به نتایج، ترین‌ها و اتفاقات رقم خورده در هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر:

مس کرمان یک – داماش گیلان یک

ملوان ۳ – فجرسپاسی یک

ذوب‌آهن ۲ – راه‌آهن سورینت ۳

نفت تهران ۲ – سپاهان ۲

فولاد یک – گسترش فولاد یک

پرسپولیس صفر – استقلال خوزستان صفر

تراکتورسازی یک – استقلال یک

سایپا ۲ – صبا یک

**ترین‌های هفته پانزدهم لیگ برتر:

در هفته پانزدهم رقابت‌ها و در ۸ مسابقه‌ای که برگزار شد ۲۲ گل به ثمر رسید تا در این هفته از رقابت‌ها شاهد میانگین ۲،۷۵ در هر مسابقه باشیم.

در این هفته دیدار تیم‌های ذوب‌آهن و راه‌آهن با ۵ گل پرگل‌ترین دیدار و دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان که بدون گل به پایان رسید، به عنوان کم‌گل‌ترین دیدارهای هفته معرفی می‌شوند.

**بهترین تیم هفته: راه‌آهن

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر را باید هفته تساوی‌ها نامید، در این هفته ۵ دیدار از جمله دیدار ‌تیم‌های صدرنشین با تساوی به پایان رسید تا سایپا از این اتفاق بهترین استفاده را کرده و با برتری مقابل صبا خود را به جمع مدعیان قهرمانی برساند.

با این وجود و با توجه به این توضیحات عنوان بهترین تیم هفته به راه‌آهن تعلق خواهد گرفت که توانست با برتری مقابل ذوب‌آهن به عنوان تنها میهمان پیروز هفته خود را معرفی کند. جالب اینکه برای دومین هفته پیاپی تیمی که ذوب‌آهن را شکست می‌دهد، این عنوان را از آن خود می‌کند.

**ناکام هفته: پرسپولیس، تراکتورسازی و بوناچیچ

در پایان هفته پانزدهم پرسپولیس این فرصت را داشت که با یک برد خانگی دیگر، ضمن تداوم رکورد ۱۰۰ درصدی خود در این زمینه، بدون حرف و حدیث قهرمانی خود در رقابت‌های نیم فصل را جشن بگیرد که هیچگاه این اتفاق رخ نداد تا تراکتور و استقلال برای رسیدن به قهرمانی امیدوارتر از همیشه شوند. با این حال تراکتور هم نتوانست از این تعارف پرسپولیسی‌ها استفاده لازم را کرده و با تساوی مقابل استقلال از رسیدن به این عنوان بازماند، هرچند که توانست همچنان رکورد شکست ناپذیری در خانه را پس از ۱۹ هفته همچنان حفظ کند.

**بازیکن هفته: یک دروازه‌بان

در یکی از حساس‌ترین دیدارهای هفته‌ پانزدهم، پرسپولیس در حالی مقابل استقلال خوزستان متوقف شد که درخشش دروازه‌بان تیم خوزستانی یعنی پرویز کریمی، یکی از مهم‌ترین عوامل کسب این نتیجه بود تا استقلال خوزستان با یک امتیاز ارزشمند تهران را به مقصد اهواز ترک کند.

**مربی هفته: فیرات

در هفته‌ای که سپری شد تنها ۳ تیم راه‌آهن، ملوان و سایپا موفق به شکست حریفان خود شدند و ۵ دیدار دیگر با تساوی به پایان رسید. در این هفته سایپا با تفکرات مربی خود یعنی فیرات توانست ضمن کسب پیروزی خانگی مقابل صبا به جمع تیم‌های مدعی اضافه شود.

**رده‌بندی گلزنان تا پایان هفته پانزدهم:

۷ گل: لوسیانو پریرا (فولاد) – سجاد شهباززاده (سایپا) – کریم انصاری‌فرد (تراکتورسازی) – رضا عنایتی(صبای قم)

۶ گل: مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن) – جلال رافخایی (ملوان)

۵ گل: محمد غلامی(سپاهان) – رضا نوروزی (نفت) – میلاد میداودی (استقلال خوزستان) – مهرداد بایرامی (گسترش فولاد)

پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.