برترین شرکتهای اینترنتی ماه/ استقبال کاربران از تست سرعت

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز توسعه مدیریت اینترنت – متما- هرماه شرکتهای برتر ارائه دهنده خدمات اینترنت را از لحاظ متوسط سرعت و کیفیت ارسال اینترنت از طریق نرم افزار سنجش سرعت ارزیابی می کند که در این زمینه از تستی که از سوی کاربران انجام شده کمک گرفته می شود؛ به نحوی که کاربران اینترنت با تست و اطلاع از سرعت واقعی اینترنت خود که از طریق دانلود نرم افزار ایرانی سنجش سرعت اینترنت امکان پذیر است در این ارزیابی شرکت می کنند.

در این نوع آزمایش کاربر با استفاده از مرورگر خود و اتصال به سرور سنجش سرعت، متوسط سرعت اتصال خود را محاسبه کرده که این سرعت محاسبه شده در این حالت، میزان پهنای باند استفاده نشده (ظرفیت خالی خط) در طول زمان آزمایش است.

تست سنجش سرعت اینترنت از آن جهت حائز اهمیت است که چنانچه بخشی از پهنای باند ارائه شده به کاربر توسط کاربر دیگری اشغال شده باشد، میزان سرعت محاسبه شده کمتر از ظرفیت واقعی خط خواهد بود و به این ترتیب کم فروشی شرکتها در ارائه اینترنت واقعی به مشترکانشان مشخص می شود.

دانلود نرم افزار و نتایج تست سرعت اینترنت

به گزارش مهر، نتایج تستهای کاربران اینترنت از نرم افزار سنجش سرعت در تیرماه امسال نشان می دهد که کاربران اینترنت پرسرعت با سرعت دسترسی ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه نسبت به سنجش سرعت اینترنت دریافتی خود بیشتر تمایل دارند و براین اساس در جدول رتبه بندی شرکتهای اینترنتی از نگاه کاربران در تیرماه شرکت پارس آنلاین تقریبا در تمامی بازه های زمانی و در پارامترهای مختلف سرعت دسترسی در جمع برترین شرکتها قرار دارد.

 سرویس دهندگان برتر اینترنتی در تیرماه

در تیرماه امسال مرکز متما تست سنجش سرعت کاربران اینترنت را در ۳ بازه زمانی و ۴ گروه با توجه به پارامتر دسترسی به سرعت ۶۴ کیلوبیت، ۱۲۸ کیلوبیت، ۲۵۶ کیلوبیت و ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه تقسیم کرده و براساس آن برترین سرویس دهنده های اینترنتی دایل آپ، ADSL و وایمکس را اعلام کرد.

براین اساس شرکت پارس آنلاین سرویس دهنده برتر برای سرعت دسترسی ۶۴ کیلوبیت برثانیه شناخته شد و برای سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه نیز عصر انتقال داده ها، توسعه رسان پاسارگاد، شاتل، و پیشگامان توسعه ارتباطات در بازه زمانی ۱ تا ۸ صبح، ۸ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۲۴ سرویس دهندگان برتر بودند.

علاوه بر این شرکتهای پارس آنلاین، توسعه رسان پاسارگاد و شاتل در بازه زمانی ۱ تا ۸ صبح و ۸ تا ۱۶ و ۱۶ تا ۲۴ به عنوان برترین ارائه دهندگان اینترنت به کاربران با سرعت دسترسی ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه معرفی شدند.
 
مرکز متما همچنین شرکتهای عصرانتقال داده ها، پارس آنلاین، توسعه رسان پاسارگاد و شاتل را برای بازه زمانی ۱ تا ۸ صبح، عصرانتقال داده ها، پارس آنلاین، توسعه رسان پاسارگاد و شاتل و پیشگامان توسعه ارتباطات را برای بازه زمانی ۸ تا ۱۶ و عصرانتقال داده ها، توسعه رسان پاسارگاد، پارس آنلاین، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده پردازی فن آوا و شاتل را در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۴ به عنوان سرویس دهندگان برتر به کاربران با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت برثانیه در تیرماه انتخاب کرد.

جداول معرفی شرکتهای برتر ارائه دهنده اینترنت

به گزارش مهر، نتایج به دست آمده از تستهای کاربران اینترنت از اول تا ۳۱ تیرماه ۹۱ به ترتیب در بازه های زمانی ۱ تا ۸ صبح، ۸ تا ۴ بعدازظهر و ۴ بعدازظهر تا ۱۲ شب و به نسبت سرعت دسترسی ۶۴ کیلوبیت، ۱۲۸ کیلوبیت، ۲۵۶ کیلوبیت و ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه به شرح زیر است:

برترین های ۶۴ کیلوبیت

برترینهای ۱۲۸ کیلوبیت

برترینهای ۲۵۶ کیلوبیت

برترینهای ۵۱۲ کیلوبیت


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.