برتری فروشندگان “بازار سرمایه” شاخص را پایین کشاند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

بینا:برتری عرضه بر تقاضا در بازار امروز سرمایه سبب افت ۳۹۱ واحدی شاخص و رسیدن به عدد ۷۷ هزارو ۲۸۲ واحد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران امروز ۲۶ آبان ماه،فشار فروش در نیمه اول ساعات معاملات امروزبازار سرمایه دیده شد اما و روند بازار  به سمت منفی پیش رفت و شاخص کل پس از انکه تا آستانه ۷۸ هزارو ۹۰۳ واحدی بالارفت اما قادر به فتح کانال ۷۸ هزاری نشد.در گروه بانکی، تمامی نمادها منفی شدندو و اینک با برتری فروشندگان بر عرضه کنندگان سبب شد تا شاخص با افت به کار خود پایان دهد.

شاخص کل با افت ۳۹۱ واحدب به عدد ۷۷ هزارو ۲۸۲ واحد،شاخص صنعت با افت ۱۲۱ واحدی به عدد ۶۵ هزارو ۹۹۵ واحد،شاخص بازار اول با افت ۴۶۵ واحدی به عدد ۵۶ هزارو ۱۹۷ واحد و شاخص بازار دوم با رشد ۱۸۸ واحدی به عدد ۱۵۵ هزارو ۱۵۲ واحد رسید.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس تنها نمادی بودکه مانع از افت ۱۷۴ واحدی شاخص شد سایر نمادها از جمله پالایش نفت بندرعباس،بانک ملت،پالایش نفت اصفهان  بیشترین افت را در شاخص داشتند.

داروسازی زهراوی،سرمایه گذاری رنا و پتروشیمی خارک بهترین تقاضا و پالایش نفت بندرعباس،سرمایه گذاری صنعت نفت و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بهترین عرضه را در بازار امروز داشتند.

بانک صادرات ایران،سرمایه گذاری ساختمان ایران و س.نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین حجم معامله را به خود اختصاص دادند و در پایان معاملات ارزش بازار به  ۳۵۴ میلیارد تومان  رسید.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.