برخورداری ایران از یازده اقلیم گیاهان دارویی شناخته شده در جهان

۲۵ آبان ،

دبیر ستاد توسعه پژوهش و کاربرد گیاهان دارویی و طب ایرانی گفت: ایران از یازده اقلیم از مجموع سیزده اقلیم گیاهان دارویی شناخته شده در جهان برخوردار است که این قابلیت زیرساخت خوبی برای تنوع گیاهان دارویی در کشور ایجاد کرده است.

 

Plants

 

به گزارش “یک پارس” به نقل از ایسنا دکتر محمد حسن عصاره که در بیست و چهارمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور سخن می‌گفت، افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوب کشور در زمینه گیاهان دارویی، سرمایه‌گذاری در این موضوع داری اولویت است.

 

وی ادامه داد: محققان و پژوهشگران تاکنون بیش از ۲۳۰۰ گونه گیاه دارویی را در کشور شناسایی کرده‌اند که از این گونه‌ها می‌توان ترکیبات مفیدی را استخراج کرد.

 

دبیر ستاد توسعه پژوهش و کاربرد گیاهان دارویی و طب ایرانی گفت:‌ ماحصل تلاش صورت گرفته در ستاد توسعه پژوهش و کاربرد گیاهان دارویی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور خوشبختانه امروز برای تصویب نهایی در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارائه شد.

 

وی افزود: با توجه به قابلیت‌های نسبی کشورمان در این موضوع و عنایت به سابقه کشورمان ، حتما باید این حوزه مورد توجه مضاعف قرار گیرد.

 

عصاره ادامه داد: ارزش افزوده‌ای که از گیاهان دارویی ایجاد می‌شود در کنار کارآفرینی و اشتغال‌زایی این مبحث توسعه فناوری و ایجاد ثروت از این طریق در این سند مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی در پایان گفت:‌ در سال ۱۳۸۴ نزدیک به ۲۰۰ قلم داروی گیاهی در وزارت بهداشت ثبت شده بود که امروز خوشبختانه به عدد بیش از ۸۰۰ قلم رسیده‌ایم و ان شاء‌الله با تصویب نهایی سند گیاهان دارویی، چتر حمایتی بر سر تمام فعالان این حوزه گسترده شود.

تکنولوژی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.