برخوردهای قضائی نمی‌تواند به تنهایی زمینه توسعه جرایم اقتصادی را متوقف کند

۱۴ام بهمن ،

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم گفت: برخورد قضائی نمی‌تواند زمینه توسعه جرایم اقتصادی را متوقف کند چراکه برای مقابله با این موضوع باید ریشه‌های ایجاد آن خشکانده شود.

“سید فاضل موسوی” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ اخلال‌گران اقتصادی اظهار داشت: نظام اقتصادی در کشور سیستم مدون و مشخصی ندارد و بر این اساس زمینه جرایم اقتصادی را در خود نهفته دارد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هشتم گفت: در نظام اقتصادی کنونی به صورت سلیقه‌ای با فعالان و یا دلالان برخورد می‌شود و تفکیک خاصی بین این دو نیست از این رو فعالان واقعی اقتصادی امنیت خود را سلب شده می‌بینند و از طرف دیگر دلالان موقعیت سوءاستفاده یافته‌اند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از تسهیلات بانکی در اختیار همین سوءاستفاده کنندگان قرار گرفته است و این اشخاص نظام اقتصادی را مختل کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه دلالان با لابی تسهیلات دریافت کرده‌اند، عنوان کرد: اکنون که موضوع برخورد با آنها مطرح است حتما این اشخاص به دنبال لابی در دستگاه قضا نیز می باشند.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: برخورد قضائی با این اشخاص نمی‌تواند زمینه توسعه جرایم اقتصادی را متوقف کند چراکه برای مقابله با این موضوع باید ریشه‌های ایجاد آن خشکانده شود.

موسوی با بیان اینکه برخورد با جرایم اقتصادی نیاز به جامع‌نگری و جامع‌اندیشی دارد، گفت: در حال حاضر پیچیدگی موضوع مقابله با جرایم اقتصادی آنقدر زیاد شده که راه‌حلی غیر از ریشه‌یابی اصولی ندارد.

وی تاکید کرد: نهادهای امنیتی و نظارتی باید برای برخوردهای ریشه‌ای با جرایم اقتصادی اقدام اساسی انجام دهند و نگذارند که این جرایم بیشتر از این توسعه یابد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.