برخورد با فروشندگان ماهواره در اینترنت/سرقت اینترنتی از هم دانشگاهی

به گزارش خبرنگار مهر، ارتباط دوستی اینترنتی زمینه ی اغفال و هتک حرمت پسر نوجوانی را رقم زد. رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب افزود:با رصد فضای سایبر توسط کارشناسان پلیس فتا در خصوص شناسایی سایت‌های متخلف، چندی پیش وب سایتی که با هدف تسهیل در ارتباطات نامشروع دختران و پسران فعالیت می کرد شناسایی و در احضار مظنونین، پسر نوجوانی که از طریق درج شماره همراه خود در این وبلاگ حضور داشت، نیز به پلیس احضارشد.

پسر نوجوان با حضور در اداره پلیس مدعی شد:بعد از عضویت در این سایت با فردی آشنا شده و به اجبار به خواسته‌های وی تن داده است. با دعوت از پدر نامبرده و بعد از اظهارات پسرش، وی مدعی شکایت از گرداننده اصلی وب سایت شد. که نهایتاً بعد از شناسایی متهم دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان در ادامه به خانواده‌ها هشدار داد: باید با نظارت دقیق به رفتار فرزندان خود، راه‌های ارتکاب و اغفال آنها از طریق افراد ناشناس گرفته شود و با تقویت ارتباطات از به خطر افتادن فرزندان خود جلوگیری و به استفاده فرزندان از سیستم‌های رایانه‌ای نظارت کنید ونوجوانان و جوانان از اعتماد به دوستی‌های اینترنتی پرهیز کرده و در صورت بروز موارد مشابه سریعاً موضوع را با والدین خود در میان گذارند.

دستگیری سارق اینترنتی

سرهنگ کاکوان رئیس پلیس فتا استان البرز در خصوص دستگیری سارق اینترنتی در استان بیان داشت:با شکایت یک زن مبنی بر برداشت مبلغ سیزده میلیون ریال به صورت غیر قانونی از حسانش ، ﻤﺄمورین اقدامات خود را آغاز کردند. در برسی های اولیه مشخص شد انتقال وجه و چندین مورد خرید اینترنتی از حساب مالباخته انجام شده است.
با بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته متهم شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.در ادامه مشخص شدمتهم هم دانشگاهی پسراین زن بوده و زمانی که وی در کافی نت دانشگاه مشغول ثبت نام اینترنتی بوده متهم رمز دوم و شماره کارت را یادداشت و اقدام به سرقت کردهاست.
سرهنگ کاکوان در ادامه افزود: زمانیکه در کافی نت‌ها و دیگر مراکز خدمات کامپیوتری اقدام به خرید یا ثبت نام اینترنتی می کنیداطلاعات بانکی خود را در اختیار دیگران قرار نداده و حتی الامکان پس از خروج از این مراکز سریعاً نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنید.

برخورد با فروشگاه اینترنتی محصولات مستهجن

سرگرد امیری رئیس پلیس فتا استان زنجان بیان داشت: در پی رصد سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی کارشناسان این پلیس با سایتی که اقدام به خرید و فروش محصولات مستهجن و غیر فرهنگی می کرد برخورد و اقدامات خود را برای شناسایی گردانندگان سایت آغاز کردند. طی بررسی‌های تکمیلی و رد زنی‌های اینترنتی متهم شناسایی و طی عملیاتی دستگیر شد.
سرگرد امیری هشدار داد: خرید و فروش محصولات غیرفرهنگی و خلاف شئونات و نیز انتشار توزیع و معامله محتوای خلاف عفت عمومی (مبتذل و مستهجن) در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخوردی قانونی خواهد داشت.

برخورد با فروشندگان ماهواره در اینترنت

سروان حاجیلو رئیس پلیس فتا استان قزوین بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با عرضه کنندگان تجهیزات ماهواره‌ای در فضای مجازی ، کارشناسان سایتی را که اقدام به فروش این تجهیزات کرده بود را شناسایی و تحقیقات خود را آغاز کردند.پس از بررسی‌های تخصصی و استعلام‌های صورت گرفته متهم شناسایی و دستگیر شد که در بازرسی از محل سکونت وی تعداد قابل توجهی تجهیزات ماهواره‌ای کشف و ضبط شد.

وی در ادامه افزود: خرید و فروش هر گونه تجهیزات نظامی و ماهواره‌ای و جاسوسی در فضای مجازی و نیز آموزش نحوه‌ی استفاده از اینگونه تجهیزات در فضای مجازی جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آنها برخورد می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.