برخورد جدی با سوء استفاده‌کنندگان از نام و برند پژوهشگاه رویان

با جستجوی نام “رویان” در اینترنت، با مراکز و مؤسسه‌هایی مواجه می‌شویم که با نام “رویان” در زمینه‌هایی مانند درمان ناباروری، پوست، مو و زیبایی، درمان چاقی و لاغری، تولید و عرضه دارو، دامپزشکی فعالیت می‌کنند؛ این درحالی است که نام و برند “رویان”، یک نام شناخته‌شده در عرصه ملی و بین‌المللی است که خدمات در حوزه‌های ذکر شده را تنها تحت عنوان پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ارائه می‌کند.

دکتر عبدالحسین شاهوردی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: تیم‌های تخصصی در بخش‌های مختلف پژوهشگاه رویان همواره تلاش کرده‌اند منافع مردم و دریافت‌کنندگان خدمات مختلف را بر منافع خود ارجح بدانند، زیرا مردم را سرمایه ارزشمندی می‌دانند. این خدمات در حوزه‌های مختلف شامل درمان ناباروری، سلول درمانی، سلول‌های بنیادی، چاقی و دیابت تحت عنوان نام و برند “پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی” ارائه می‌شود و سعی و تلاش مستمر ما، حفظ و حراست از این نام و برند بوده است.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به تخلف‌ها و سوء استفاده‌هایی که از نام و برند پژوهشگاه رویان می‌شود، تأکید کرد: موارد مختلفی از تخلف در این زمینه را شاهد هستیم. مراکز درمان ناباروری و تعیین جنسیت، کلینیک‌های پوست و زیبایی، کاشت مو، درمان چاقی و لاغری، دامپزشکی، حتی فروش دارو با نام و برند رویان در سطح کشور دیده می‌شود. گاهی اوقات از تصاویر پژوهشگران و حتی تبلیغات مربوط به پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی، برای تبلیغ و ارائه خدمات مختلف سوء استفاده می‌شود.

دکتر شاهوردی گفت: نام و برند رویان همواره به عنوان “پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی” ذکر و خدمات این پژوهشگاه صرفاً در شهر تهران و یک مرکز در اصفهان ارائه می‌شود. در بحث درمان ناباروری غیر از مرکز درمان ناباروری پژوهشگاه رویان (منطقه بنی‌هاشم تهران) و مرکز دیگری با همکاری هلال احمر تحت عنوان رویش (در منطقه تهرانپارس)، شعبه دیگری نداریم و سایر فعالیت‌های مشترک پژوهشگاه در زمینه درمان ناباروری، ارائه مشاوره و حمایت علمی از سایر مراکز درمان ناباروی کشور است.

وی افزود: در زمینه برخورد با افراد و مؤسسه‌هایی که از نام و برند رویان سوء استفاده می‌کنند برخورد جدی و قاطع را در دستور کار قرار داده­‌ایم به همین منظور دفتر حقوقی پژوهشگاه رویان در بخش‌های مختلف ورود پیدا کرده است و در بحث مالکیت معنوی، اقدام به ثبتِ نام و برند رویان و فعالیت‌های این پژوهشگاه کرده‌ایم.

رییس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی تأکید کرد: در زمینه افراد و مؤسسه‌هایی که از روی ناآگاهی، غفلت یا هر مورد دیگری، اقدام به سوء استفاده از نام و برند رویان می‌کنند، در گام نخست به شکل تذکر و در مراحل بعدی به شکل حقوقی برخورد می‌کنیم. مردم نیز باید در این زمینه دقت‌نظر داشته باشند تا مورد سوء ‌استفاده افراد سودجو قرار نگیرند.

به گزارش ممتازنیوز، پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی در قالب ۳ پژوهشکده شامل: “پژوهشکده زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی رویان”، “پژوهشکده پزشکی تولید مثل رویان”، “پژوهشکده زیست فناوری” و ۳ مرکز خدمات تخصصی شامل: “مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری”، “مرکز سلول درمانی”، “مرکز دیابت، چاقی و متابولیسم” فعالیت می‌کند. متقاضیان دریافت خدمات مختلف باید صرفاً از طریق وب سایت این پژوهشگاه رویان، اطلاعات و شماره تماس این مراکز را دریافت نمایند. 

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.