برخورد کانادا در قبال ایران یک اقدام عجولانه بود

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: برخورد دولتمردان کانادا در راستای قطع رابطه با ایران یک اقدام عجولانه بود.

“مرضیه افخم” سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست خبری دربارهٔ عملکرد رئیس‌جمهور کشورمان در نیویورک گفت:‌ حجت‌آلاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی طبق ملاقات‌ها و برنامه‌های خبری که در نیویورک داشتند، سیاست‌‌های کلی نظام را تشریح کردند و مفاهیم اساسی را در سطح جهان برای اولین بار مطرح کردند.  
 
وی افزود: مقابله با خشونت و بسیج جهانی در راستای مقابله با افراطی‌گری و نگرانی از حرکات تروریستی در جهان، بحث فلسطین، مقابله با جنگ و نظامی‌گری از مهم‌ترین موضوعاتی بود که توسط رئیس‌جمهور کشورمان در نیویورک صورت گرفت و استقبال خوبی از این مباحث انجام شد.  
 
افخم تصریح کرد:‌ سیاست دولت تدبیر و امید به عنوان یک سیاست طرفدار واقع‌گرایی، صلح و اعتدال از سوی دکتر روحانی در اجلاس مجمع جهانی سازمان ملل مطرح شد و وی تلاش کرد تا بازیگران جهانی را به این سه عرصه متمرکز کند و ما امیدواریم گسترش مناسبات و تعاملات ما براساس این دیدگاه‌ها صورت گیرد.  
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اظهارات وزیر امور خارجه بحرین دربارهٔ اینکه ترور سیدحسن نصرالله یک وظیفه دینی است و گروه حزب‌الله باید در لیست گروهک‌های تروریستی قرار گیرد اظهار داشت:‌ ما نیز چنین خبری را شنیده‌ایم و اگر این اظهارنظرها درست باشد جای تعجب دارد.  
 
وی افزود: این کلمات و عبارات همسویی بارزی را با مقاصد رژیم صهیونیستی دارد و طرح آن از سوی یک کشور مسلمان دربارهٔ یک مقام لبنانی شناخته شده ترویج تروریسم دولتی است لذا امیدواریم این اظهارنظر درست نباشد و مقامات بحرینی نسبت به‌ آن واکنش نشان دهند.  
 
افخم دربارهٔ اظهار نظر وزیر امور خارجه کانادا مبنی بر اینکه مناسبات بین ایران و این کشور با برقراری یک تلفن حل نخواهد شد، تصریح کرد: آنچه در دو سال قبل ما بین ایران و کانادا اتفاق افتاده اقدام عجولانه‌ای بوده که از سوی این کشور رخ داده است.  
 
سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان خاطرنشان کرد: کانادا در اقدامی عجولانه رابطه خود را با ما قطع کرد و باید بگویم بعد از رژیم صهیونیستی کانادا نیز جزء دولت‌هایی است که نسبت به ایران موضعی مشابه دارد. 

این خبر تکمیل می‌شود…


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.