برخورد مسئولانه با مخالفان در بحرین!

جهان > خلیج‌فارس– گروه بین‌الملل:
درست در همان روزی که وزیر خارجه بحرین در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل خطاب به جهان از برخورد شفاف، صادقانه و مسئولانه حکومت با مخالفان می‌گفت، یک نوجوان بحرینی دیگر به ضرب گلوله نیروهای امنیتی در خیابان‌های منامه کشته شد.

به گزارش شبکه خبری الجزیره به نقل از مخالفان بحرینی، نیروهای امنیتی این کشور در درگیری‌های جمعه‌شب یک نوجوان ۱۷ساله را که در تظاهرات علیه رژیم آل‌خلیفه شرکت کرده بود، هدف گلوله قرار دادند و به شهادت رساندند. روز جمعه این هفته نیز مانند روزهای جمعه هفته‌های گذشته منامه و شهرک‌ها و روستاهای اطراف آن صحنه تظاهرات و تجمعات معترضان بود.

نیروهای امنیتی با شلیک گاز اشک‌آور معترضان را پراکنده کردند. شاهدان عینی گفته‌اند که جسد نوجوان ۱۷ساله را درحالی‌که به سرش شلیک شده و مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته‌بود در خیابان پیدا کرده‌اند. وزارت کشور بحرین ادعا کرده‌است که این نوجوان در روستای صدد نزدیک منامه قصد حمله به یک گشتی پلیس را داشته و در این درگیری کشته شده‌است. این در حالی است که وزیر امور خارجه بحرین روز جمعه در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل، با اشاره به پیشنهاد امیر بحرین برای ایجاد دادگاه حقوق بشر عربی، مدعی شد:

نظام بحرین با مشکلات موجود به شیوه‌ای صادقانه و کاملا شفاف برخورد می‌کند. او گفت که برخورد حکومت با مخالفان بحرینی مسئولانه بوده‌است. به گزارش خبرگزاری رویترز، شیخ خالد بن احمد آل خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین طی سخنانی در شصت و هفتمین دور نشست مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد: نظام حاکم در بحرین سال گذشته با مشکلات و چالش‌های خود به شیوه‌ای کاملا مدرن و به شکلی صادقانه و شفاف برخورد کرد.وی افزود:

مقامات بحرینی بیشتر اوقات برای حل و فصل مشکلات موجود از شیوه گفت‌وگو و شیوه‌های مدرن استفاده می‌کنند و تاکنون و به‌رغم چالش‌های فراوانی که بحرین در زمینه‌های امنیتی با آن روبه‌رو بوده اما کشور توانسته دستاوردهای تاریخی زیادی را کسب کند. وزیر امور خارجه بحرین در ادامه به پیشنهاد حمد بن عیسی آل‌خلیفه، پادشاه بحرین برای تشکیل دادگاهی عربی در زمینه حقوق بشر اشاره کرد و گفت: این اقدام زمینه لازم را برای حمایت بیشتر از حقوق بشر و ممانعت از نقض قوانین حقوق بشر در کشورهای عرب فراهم می‌کند.

وزیر خارجه بحرین یکی از مقاماتی بود که در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل مورد توجه رسانه‌ها قرار داشت و از او سؤالات زیادی می‌شد. سایت آمریکایی المانیتور در گزارشی در این‌باره نوشت: وزیر خارجه بحرین با صراحت هرگونه دستگیری مخالفان سیاسی را رد کرده و می‌گوید، کسانی که دستگیر می‌شوند خرابکاران و افرادی هستند که زیاد حرف می‌زنند و شعار مرگ بر این و آن سر می‌دهند. در ادامه این گزارش به اتهامات رسمی که به معترضان سیاسی دستگیر شده وارد می‌شود اشاره شده و آمده است، در بحرین معترضان سیاسی به جرم دزدی یا ایستادن غیرقانونی در خیابان به زندان‌های چند ماهه و چند ساله محکوم می‌شوند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.