برخورد نرم افزاری،بهترین راه‌کار در جلوگیری از قاچاق کالا

شنبه ۹ اردیبهشت – ۰۸:۲۵:۳۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

فروزش در هشدار به قاچاق بی رویه کالا به کشور:

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با هشدار نسبت به ورود بی رویه کالاهای قاچاق به کشور،آنرا سم مهلکی برای تولیدات داخلی دانست و گفت:در سالی که با درایت مقام معظم رهبری به نام تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده،جلوگیری از قاچاق کالا به کشور ضروری تر از قبل به نظر می‌‌‌‌‌‌‌رسد و تمامی دستگاه‌های اجرایی و قانونگذاری می‌بایست اهتمام بیشتری در این زمینه داشته باشند.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل از خانه ملت،  پیمان فروزش در ادامه بهترین روش برای مهار ورود کالاهای قاچاق به کشور را،برخورد نرم افزاری دانست و افزود:بهترین راه کنترل واردات کالا به کشور،برخورد نرم افزاری است که در سال تولید ملی،حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیشتر باید به‌ آن توجه شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در تشریح پدیده قاچاق و آثار سوء آن بر تولید و اشتغال گفت:ماهیت پدیده قاچاق کالا به کشور که سال‌ها تولیدات داخلی با آن دست به گریبان است بر کسی پوشیده نیسیت،به طوریکه قاچاق بعث شده تا در هر ۱۰۰ هزار میلیارد،۱۶ میلیارد دلار جهت اشتغالزایی تحت تأثیر قرار گیرد.
وی ادامه داد:به عنوان مثال اگر ۱۶ میلیارد دلار را در ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ضرب کنیم،رقم بسیار بالایی می‌‌‌شود که به همین میزان بسیاری از فرصت‌های شغلی،تولیدی و صنعتی نیز از بین می‌رود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد:با شیوه کنترلی و بر اساس یک برنامه دقیق نرم افزاری در حوزه واردات می‌توان ورود و خروج‌ها را کنترل کرده و مانع از واردات غیر قانونی و قاچاق کالا به کشور شد.
فروزش با اشاره به مصوبه مجلس در مورد مبارزه با قاچاق کالا افزود:پس از مصوبه مجلس در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز،انتظار می‌رود حساسیت‌ها نسبت به این قانون بیشتر شده و نظارت دستگاه‌های ذیربط بر ورود و خروج کالاها بیشتر شود.
نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه افزایش کالاهای قاچاق باعث ضربه زدن به اشتغال و کیفیت تولید داخل می‌شود،ابراز امیدواری کرد که مصوبه مجلس در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نظارت‌های بیشتر دستگاه‌های ذیربط منجر شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۶۲۶۲۲۷۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.