برخی از کارگردانان با رابطه وارد سینما شده‌اند

۱۱م آذر ،

بسیاری از کارگردانان تنها برای کسب درآمد و به واسطه‌ی برخی رابطه‌ها وارد سینما شده‌اند.

محبوبه بیات، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص علل کمرنگ شدن فرهنگ اصیل ایرانی در آثار سینمایی گفت: بسیاری از فیلم سازان ما به  لت بی‌اطلاعی و به کارگیری تکنیک به دور از هنر واقعی قادر به تصویرگری فرهنگ اصیل ایرانی در آثار خود نیستند.

وی افزود: بسیاری از کارگردانان فقط برای کسب درآمد و به واسطه‌ی برخی رابطه‌ها وارد سینما شده‌اند و به همین دلیل اثر آن ها فاقد هنر واقعی است.

بیات خاطرنشان کرد: در این آثار به دلیل وجود تظاهر، شعار و عدم رعایت اصالت مخاطبان قادر به برقراری ارتباط این آثار نیستند.

این هنرمند بیان کرد: بسیاری از آثار این چنینی فقط نمایانگر گوشه‌های جزئی از فرهنگ اصیلمان همچون قالیچه‌ها و کوزه‌های سنتی می باشند.

بیات در ادامه با اشاره به وجود فرهنگ مصرف‌گرایی در آثار سینمایی گفت: به سبب تبدیل جامعه ما به یک جامعه مصرفی و پیشروی فرهنگ ما به سمت و سوی فرهنگ غربی، شاهد انعکاس این واقعیت‌ها در آثار سینمایی هستیم.

بیات در پایان با تاکید بر سردرگمی و گمگشتگی زنان در آثار سینمایی اذعان کرد: هنر به طور معمول نمایانگر مشکلات جامعه است که در شرایط فعلی به دلیل تخریب اخلاقیات که ناشی از اوضاع بد اقتصادی است نمی‌توان شاهد این وضعیت بود.

بیات افزود: البته در جامعه فعلی به سبب وجود همین مشکلات نمی‌توان به عنوان یک هنرمند بر روی آن سرپوش گذاشت و باید به تصویرگری آن پرداخت./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.