برخی القا می‌کنند شبکه ملی اطلاعات یعنی قطع دسترسی به اینترنت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از برخی رسانه‌ها که موضوع اینترنت ملی را به صورت نادرست اطلا‌ع‌رسانی می‌کنند گفت: برخی این‌گونه القا می‌کنند که شبکه ملی اطلاعات به معنی قطع دسترسی به اینترنت است در حالی که اینگونه نیست و باید پذیرفت شبکه گسترده اینترنت خطراتی دارد که می‌تواند امنیت اطلاعات کشور را تهدید کند.

به گزارش ایتنا به نقل از ایسنا، رضا تقی‌پور با بیان این‌که در طول یک سال گذشته بدافزارهایی که به طرف کشور ما آمدند عموما برای آسیب رساندن به زیرساخت‌های اقتصادی و سست کردن اعتماد عمومی مردم بوده است اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات ضمن تامین پهنای باند لازم برای خدماتی که هم‌اکنون از طریق اینترنت انجام می‌شود، مشکلات و هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

او که در ششمین همایش تجارت و اقتصاد الکترونیکی سخن می‌گفت، با بیان این‌که بیش از ۹۰ درصد اطلاعاتی که مبدا و مقصدش داخل کشور است باید از شبکه ملی اطلاعات منتقل شود تصریح کرد: ایران هم اکنون با داشتن ۱۴۰ هزار کیلومتر فیبرنوری، زیرساخت‌های مناسبی مخابراتی در اختیار دارد و می‌تواند به راحتی شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین از توسعه مراکز داده در داخل کشور خبر داد و با بیان این‌که نهضت توسعه مراکز داده آغاز شده است، گفت: حتی این برنامه وجود دارد که در هر استان یک مرکز داده فعال شود.

تقی‌پور هم‌چنین به توسعه خدمات الکترونیکی در کشورهای تازه توسعه یافته مانند چین، هند و کره جنوبی اشاره کرد و گفت: این کشورها خدمات الکترونیکی را به عنوان یک استراتژی موضوع اصلی تجارت خود قرار داده‌اند و در کشور ما نیز با وجود منابع انسانی قابل توجه می‌توان تجارت الکترونیکی را به خوبی و با سرعت قابل قبول توسعه داد.
 

اخبار اخبار IT

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.