برخی‌ها نشاط سیاسی را در ایجاد جنجال می‌دانند

۲۰فروردین۱۳،

vazir91_jpg.jpg

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، توامان شدن فعالیت‌های سیاسی با ایمان و اخلاق اسلامی را بیانگر شادابی و نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها و همچنین حاکم شدن گفتمان دینی در محیط‌های علمی و آموزشی عنوان کرد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر کامران دانشجو در دیدار نوروزی با مدیران و کارکنان معاونت‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری وزارت علوم، با بیان اینکه بعضی بر این باورند که در دانشگاه‌ها پویایی علمی، تحقیقاتی و نشاط سیاسی وجود ندارد، گفت: در چند سال اخیر علاوه بر اینکه آوازه فعالیت‌های وسیع علمی و فناوری دانشگاه‌های ایران در جهان طنین‌انداز شده است، اما به حول و قوه الهی و با توجه به حماسه سیاسی در پیش رو، خواهید دید که دانشجویان و جامعه دانشگاهی با نشاط سیاسی توأم با عقلانیت، ایمان و دیانت حضور می‌یابند و این نشاط را به رخ دشمنان خواهد کشاند.

وی افزود: همان طور که شأن دانشگاه ایجاب می‌کند فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها به عنوان مراکز پیشرو با عقلانیت و اخلاق اسلامی توامان است و خوشبختانه گفتمان انقلابی، گفتمان حاکم بر مراکز آموزش عالی است.

دانشجو با بیان اینکه توان علمی و تحقیقاتی برای مملکت ما اقتدار می‌آورد، اظهارکرد: پویایی دانشگاه‌ها از لحاظ تحقیقاتی و تولید علم در طی ۳۰ سال قبل بی‌سابقه است و علیرغم سیاه‌نمایی‌هایی که تعدادی معدود اما پر قیل و قال می‌خواهند القا کنند بدیهی است که در فضای بسته نمی‌توان به چنین پیشرفت‌های عظیمی در زمینه تولیدات علمی در دانشگاه‌ها دست یافت که جهان به آن اذعان دارد.

پرداختن به متن به جای حاشیه به مذاق بعضی‌ها خوش نمی‌آید

وزیر علوم افزود: حاکمیت عقل و منطق به جای هیجانات کاذب، پرداختن به متن به جای حاشیه، گفتمان دینی پویا به جای سکولاریسم در دانشگاه‌ها به مذاق بعضی‌ها خوش نمی‌آید.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۳۴ تشکل دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها مشغول فعالیت است، گفت: اگر بعضی غائله ۱۸ تیر را نشاط سیاسی می‌دانند، جامعه دانشگاهی و ملت شریف ایران اسلامی اینگونه غائله‌ها را سبب شادی و نشاط دشمنان می‌دانند.

وی افزود: اگر عده‌ای معدود نشاط سیاسی را در ایجاد جنجال و آشوب و هوکردن این و آن و عکس آتش زدن جستجو می‌کنند بدانند، دیگر زمان اینگونه نشاط سیاسی به بهانه جامعه مدنی تمام شده است و این قبیل کارها در شأن دانشگاه نیست.

دانشگاهیان در حماسه سیاسی امسال پیشرو خواهند بود

وزیر علوم ادامه داد: اینگونه نشاط سیاسی که عده‌ای معدود اما پرقیل و قال به دنبال آن می باشند تا به وسیله آن دشمنان نظام را شاد کنند، مردود است و نشاط سیاسی در دانشگاه‌ها یعنی حاکمیت عقلانیت بر فعالیت‌های سیاسی و حاکمیت ایمان و اخلاق اسلامی در فعالیت‌های سیاسی که خوشبختانه در دانشگاه‌های ما وجود دارد و در آستانه انتخابات شاهد فعالیت‌های بیشتری نیز در این زمینه خواهیم بود و همگان خواهند دید که دانشجویان و جامعه دانشگاهی، در حماسه سیاسی امسال نیز همانند حماسه علمی سال قبل پیشرو خو اهند بود.

وزیر علوم با اشاره به اینکه در چارچوب مقررات کار کردن به معنای فضای بسته نیست، خاطرنشان کرد: ما دانشگاهی را بومی ایرانی اسلامی می‌دانیم که احکام الهی در داخل آن جاری و ساری باشد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دغدغه دین و گفتمان انقلابی در دانشگاه‌های کشور حاکم است، گفت: البته دانشجویان و اساتید ما در طول سال‌های پس از انقلاب همیشه انقلابی و در خدمت ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بودند ولی یک عده اندک ولی پر سروصدا گفتمان دیگری را در سطح دانشگاه‌های کشور می‌خواستند و هنوز هم می‌خواهند که راه دانشگاه را از مسیر انقلاب منحرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: درست می‌گویند که دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های قبل از سال ۸۴ قابل مقایسه نیست، چرا که امروز گفتمان انقلاب و حاکمیت اخلاق و دین مداری بر فعالیت‌های سیاسی به مراتب بیشتر شده است و ما هم اکنون طرح‌های پژوهشی و فناوری کلانی در دانشگاه‌ها در حال اجرا داریم که این شور و نشاط علمی حقیقتا با قبل از سال ۸۴ قابل مقایسه نیست و در پاسخ به کسانی که می‌گویند در این مدت کیفیت علمی دانشگاه‌ها کاهش یافته باید گفت که این پیشرفت شگرف در زمینه تولیدات علمی و فناوری در دانشگاه‌های کشور نه تنها نشان دهنده کیفیت بسیار عالی آموزشی و پژوهشی است، بلکه اصولا اینگونه پیشرفت‌های جهشی با آنچه آن را کاهش کیفیت آموزش عالی می‌نامند در تناقض است.

ابلاغ ۴۰۰۰ سرفصل‌ تازه علوم انسانی تا مهر

وی با اشاره به بازنگری سرفصل‌ها و برنامه‌های درسی، تصریح کرد: ۴۰۰۰ سرفصل به ویژه در بخش علوم انسانی مورد بازنگری قرار گرفته است که تا مهر ماه و آغاز ترم تحصیلی آینده به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.