برخی‌ رسانه‌ها می‌خواهند افراد مورد نظرشان را به هر طریقی در صدر نگهدارند/ حاشیه‌سازی با سوژه سخیف “نبود تصاویر همه افراد”!

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مهدی کیایی رئیس کمیته فرهنگی، رسانه و تبلیغات نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره شانتاژهای خبری سخیف برخی رسانه‌ها در مورد نبود تصاویر همه ادوار مجلس در نمایشگاه جانبی این اجلاس گفت: به لطف خدا نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی باشکوه و جلال کامل برگزار شد.   
 
 وی افزود: برای نخستین بار ۲۹ رئیس مجلس، ۱۵ نایب رئیس و اعضای هیات‌های پارلمانی ۵۲ کشور جهان اسلام در نهمین اجلاس بین‌المجالس کشورهای اسلامی حضور داشتند که این موضوع در دوره‌های گذشته اجلاس بی‌سابقه بوده و حتی حضور ۲۹ رئیس مجلس در این اجلاس یک رکورد محسوب می‌شود و حتی در بین‌المجالس جهان نیز کم‌نظیر است.   
 
مدیرکل فرهنگ و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد:  برخی رسانه‌ها به نبود تصاویر برخی افراد در نمایشگاه مذکور پرداخته و به دنبال حاشیه‌سازی بودند.   
 
کیایی تاکید کرد: متاسفانه این رسانه‌ها به دنبال هر بهانه‌ای هستند تا برخی افراد را مطرح کرده تا آنها را در صدر قرار  دهند، بنابراین هر بهانه‌ای را جستجو می‌کنند تا با خبرسازی این افراد را در صدر اخبار خود داشته باشند.   
 
وی با اشاره به نمایشگاه‌هایی که در حاشیه این اجلاس برپا شده بود، تصریح کرد:‌ چندین نمایشگاه در حاشیه اجلاس مجالس کشورهای اسلامی داشتیم که نمایشگاه سازمان انرژی اتمی در آنجا آخرین دستاوردهای خود را برای بازدید عرضه کرده بود.
 
کیایی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری، کتابخانه مجلس شورای سلامی و کتابخانه وزارت امورخارجه هر یک نمایشگاهی را در این اجلاس دایر کرده بودند، خاطرنشان کرد: وزارت دفاع برای به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای دفاعی همچون پهپاد و ماهواره‌ها و همچنین سازمان میراث فرهنگی برای نشان دادن جاذبه‌های فرهنگی کشورمان نمایشگاه‌هایی در این اجلاس داشتند.
 
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس، خاطرنشان کرد: اولین مجلس شورای ملی مربوط به سال ۱۲۸۵ و آخرین دوره آن مربوط به سال ۱۳۵۷ است یعنی در مجموع ۲۴ دوره مجلس شورای ملی و ۶دوره مجلس سنا قبل از پیروزی انقلاب برگزار شده و تا کنون نیز ۹ دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شده است که در مجموع ۱۵ عکس از این دوره‌ها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.
 
وی تصریح کرد:‌ متاسفانه برخی‌ها به دنبال پیگیری برخی سوژه‌ها هستند تا بتوانند افراد مورد نظر خود را در صدر داشته باشند.   
 
کیایی گفت: در نمایشگاه داخلی حاشیه اجلاس تصاویری از برخی دوره‌ها وجود داشت که عکس مدنظر این رسانه‌ها به چشم می‌خورد، بنابراین پیگیری سوژه‌های سخیف رسانه‌ای تحت‌الشعاع قرار دادن اجلاس مهم مجالس کشورهای اسلامی است.

رئیس کمیته فرهنگی، رسانه و تبلیغات نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی اظهار داشت: به نمایش گذاشتن عکس تمام دوره‌های مجلس شورای اسلامی امکان پذیر نبود و حتی هیچ عکسی از دوره‌های هشتم و نهم مجلس نیز در نمایشگاه نبود.
 
اضافه می‌شود، نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی از صبح روز سه شنبه ۲۹ اسفند ماه آغاز و تا پایان روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه ادامه داشت.  
 
هم‌چنین در مراسم افتتاحیه این نشست که با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین “حسن روحانی” رئیس‌جمهور کشورمان برگزار شد، آیات عظام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، احمد جنتی دبیر شورای نگهبان، محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری، صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه قضاییه و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) حضور داشتند.

 این در حالی است که ریاست اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی به مدت یک سال از کشور سودان به جمهوری اسلامی ایران منتقل شد و به همین مناسبت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ریاست نشست دو روزه مجالس کشورهای اسلامی را برعهده داشت و مراسم اختتامیه نیز با سخنرانی وی پایان یافت.
 
ناگفته نماند مهمترین محور نهمین اجلاس مجالس کشورهای اسلامی توجه به مسئله فلسطین، سوریه و تکفیر بود که در این راستا بیانیه تهران صادر و در مورد فلسطین نیز تصمیمات خوبی اتخاذ شد.

انتهای‌پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.