برخی احزاب به دلیل کمبود مالی پنجه خود را به خزانه دولت می‌برند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به هزینه مالی احزاب که تاکنون فکری برای آن نشده است، گفت: برخی احزاب ناخودآگاه به دلیل کمبود مالی رو به سوی رانت خواری برده و پنجه خود را به خزانه دولت می‌برند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست مشترک وزیر کشور با احزاب و گروه‌های سیاسی با اشاره به لزوم بازگشایی خانه احزاب اظهار داشت: این خانه در دولت خاتمی پایه گذاری شد که قدری ما حزبی‌ها آنچنان که باید رشد سیاسی خود را نشان ندادیم و احساس کردیم در این خانه رقابت است.  
 
وی با بیان اینکه در این خانه هر جناحی، جناح مقابل را بیرون می‌کرد، ادامه داد: وزارت کشور بایستی ساختار این خانه را اصلاح کرده و حداقل جریانات فعال سیاسی در این کشور کرسی داشته باشند، نه اینکه با انتخابات همدیگر را حذف کنند.  
 
باهنر اظهار داشت: نظام مردم سالاری دینی که جزء افتخارات جمهوری اسلامی است، بدون جنبه حزبی قدرتمند، فراگیر و شناسنامه‌‌دار ابتر است.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اگر بخواهیم حکومت و سیستم را حزبی کنیم نیاز به اصلاحات داریم اضافه کرد: در فاز اول می‌توانیم با همین قوانین موجود کشور این چارچوب را ایجاد کنیم و فکر می‌کنم دولت یازدهم وقت مناسبی را برای حرکت جدی و نگاه حزب به کشور آغاز کرده است.  
 
باهنر با بیان اینکه برخی می‌گویند حزب با نظام اسلامی همخوانی ندارد، افزود: این تئوری درستی نیست، چرا که در چارچوب نظام اسلامی می‌شود به طور کامل ساختار حزبی را برقرار کرد. ما امیدمان این است احزابی دولت ساز داشته باشیم نه دولت ساخته، چرا که احزاب دولت ساخته پس از پایان یافتن عمر دولت از بین می‌روند.  
 
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به منشور اخلاقی خانه احزاب بیان داشت: این منشور اخلاقی رویکرد خوبی داشت که تفکرهای سیاسی مختلفی را دور هم جمع کرده بود که استمرار نیافت.  
 
وی با بیان اینکه بالابودن هزینه فعالیت‌های سیاسی در کشور مسئله دیگر روبروی احزاب است، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع در جامعه به محاکمه و زندان بر می‌خوریم که ناشی از جرم سیاسی است، اما در ذیل آن هنوز کار حزبی در کشور ارزش به حساب نمی‌آید.  
 
باهنر افزود: همچنین در برخی حزبی بودن ضد ارزش تلقی می‌شود و تا زمانی که این قضیه حل نشود، در نظام حزبی مشکل داریم.  
 
دبیرکل جبهه پیروان با بیان اینکه احزاب ضابطه‌مند بایستی بتوانند از خزانه دولت استفاده کنند، خاطرنشان کرد: هنوز برای هزینه مالی احزاب فکری نشده و برخی احزاب به دلیل کمبود مالی ناخودآگاه رو به رانت خواری که دست و پنجه خود را به خزانه دولت می‌برند، روی می‌آورند. 

انتهای پیام/
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.