برخی برای مطرح کردن خود، مسئولان را مفسد معرفی می‌کنند

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: گاهی ملاحظه می‌شود برخی افراد که مترصد فرصتی برای مطرح کردن خود هستند، در جهت تضعیف اقتدار کشورمان و ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم، با دشمن هم‌نوا شده و با بکاربردن عناوین عام، همه مسئولان را مفسد معرفی می‌کنند، درحالی‌که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند که فساد سیستماتیک در کشور وجود ندارد.

برخی برای مطرح کردن خود، مسئولان را مفسد معرفی می‌کنند

به گزارش ممتاز نیوز، ذبیح‌الله خداییان طی نشستی سه ساعته با معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی، بازرسان‌کل و همچنین سربازرسان این معاونت دیدار کرد.

وی در این نشست خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهدا را سعادتی بزرگ برای همه مسئولان کشور عنوان کرد و با اشاره به تلاش دشمنان با هدف ناکارآمد جلوه دادن نظامی که ام‌القرای جهان اسلام است، گفت: امروزه بزرگترین خدمت به اسلام و انقلاب، انجام وظایفی است که بر عهده داریم؛ چراکه دشمنان به انحای مختلف سعی می‌کنند مردم را نسبت به آینده ناامید کنند که البته با بصیرت مردم انقلابی کشورمان توطئه‌ آن‌ها همواره با شکست مواجه شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از طرح موضوعاتی مبنی بر وجود فساد سیستماتیک در جمهوری اسلامی در برخی تریبون‌ها، اظهار کرد: گاهی ملاحظه می‌شود برخی افراد که مترصد فرصتی برای مطرح کردن خود هستند، در جهت تضعیف اقتدار کشورمان و ایجاد یاس و ناامیدی در میان مردم، با دشمن هم نوا شده و با بکاربردن عناوین عام، همه مسئولان را مفسد معرفی می‌کنند، درحالی‌که مقام معظم رهبری بارها تاکید فرموده‌اند که فساد سیستماتیک در کشور وجود ندارد.

خداییان ادامه داد: دشمنان سعی می‌کنند همه مسئولان را مفسد جلوه دهند در حالی‌که این ادعا خلاف واقع است، البته سازمان بازرسی مصمم است معدود افرادی که با کم‌کاری، سهل‌انگاری و سوءاستفاده از جایگاه و مقام خود، بر ادعای دشمنان نظام صحه می‌گذارند را سریعا شناسایی و به طرق قانونی با آن‌ها برخورد ‌کند.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه با تاکید بر اینکه سازمان بازرسی دستگاهی تخصصی است و به جای شعار، باید مبارزه با فساد را در عمل و با بستن گلوگاه‌ها نشان دهد، تصریح کرد: بازرسان این سازمان وظیفه دارند انحصار را شناسایی و شفافیت را پیگیری کنند؛ چراکه فساد در نقاط کور و تاریک اتفاق می‌افتد و اگر عملکرد همه مسئولان شفاف باشد به فکر انحراف نمی‌افتند.

وی به بیان انتظارات افراد جامعه از سازمان بازرسی کل کشور پرداخت و بیان داشت: انتظار از سازمان بازرسی کل کشور این است که در کنار همه قوا، یک ناظر دقیق باشد و با گزارش صحیح و به موقع، هر نقطه سیاهی را شناسایی و به موقع برخورد نماید.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ضمن تشکر از زحمات بازرسان این سازمان، نکاتی که باید در بازرسی‌ها مورد توجه قرار گیرد را یادآور شد و تاکید کرد: هر بازرس در مرحله اول باید دغدغه کار داشته و تکلیف‌مدار باشد و به صورت شبانه‌روزی، بخش زیرمجموعه خود را مورد نظارت قرار دهد.

خداییان شناسایی آسیب و هشدار پیش از وقوع آن را امری ضروری دانست و بیان داشت: سازمان بازرسی به عنوان یک چشم بینا باید نسبت به شناسایی آسیب قبل از تبدیل شدن به بحران اقدام کند و برخورد لازم را صورت دهد.

این مسئول عالی قضایی خطاب به بازرسان و سربازرسان معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی، تاکید کرد که در تهیه گزارشات باید دقت لحاظ شود و همواره خدا و قانون مدنظر قرار گیرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: گزارش تهیه شده از سوی سازمان بازرسی، باید نتایج و آثاری داشته باشد و به اصلاح روند امور با ارائه هشدارهای لازم، ابطال آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها و یا تغییر قانون منجر شود.

خداییان لزوم دقت در گزارشات کیفری را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: لازم است یک بازرس قضایی عناوین مجرمانه ذکر شده در گزارش‌ها را بررسی و اگر رفتاری عنوان مجرمانه نداشته باشد، گزارش کیفری برای آن منظور تهیه نشود.

وی دقت و سرعت در تهیه گزارش‌های بازرسی را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و در ادامه گریزی بر رفتار مورد انتظار از سوی بازرسان زد و تاکید کرد: بازرسان در رفتار باید الگو و اسوه اخلاق باشند.

عضو شورای‌عالی قوه‌قضاییه از بازرسان خواست که در بازرسی‌ها و تهیه گزارش، مدیران نمونه، صحیح العمل، پاکدست و پرتلاش را به دستگاه مربوطه معرفی کنند و در عین حال بر ایجاد بانک اطلاعاتی همه مدیران کشور در سازمان بازرسی تاکید کرد.

خداییان در پایان خطاب به بازرسان معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی، بر ضرورت تعامل و همکاری صمیمانه با دیگر معاونت‌ها و نظارت بر معاونت‌های متبوع خود در استان‌ها تاکید کرد.

پیش از سخنان ذبیح‌الله خداییان حجت‌الاسلام عرب انصاری معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی و بازرسان و سربازرسان این معاونت به بیان دغدغه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.