برخی سیاست ها به سود دلالان است

نوشته شده در تاریخ ۲۱/آذر/ – ۱۰:۵۴ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

نقد عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان/

خبرگزاری : رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: با وجود این که برخی عرضه کنندگان عمده کالا بنا به توافق با سازمان حمایت به کاهش قیمت تمام شده اقدام کردند، ولی این سازمان قیمت مصرف کننده کالاها را کاهش نداد.

محمد آقا طاهر با بیان اینکه در طول سالهای گذشته سیاست سازمان حمایت در عمل به نفع دلالان بود، افزود: سازمان حمایت به تولیدکنندگان اعلام کرده که کاری به قیمت مصرف کننده نداشته باشند، ولی کاهشی هم در قیمت اعمال نکرد.

او ادامه داد: با کاهش قیمت تمام شده عمده مواد غذایی، عملا سود عرضه خرد این اقلام برای مغازه داران به ۴۰ درصد افزایش یافت، در حالی که سازمان حمایت هیچ اقدامی برای پایین آوردن قیمت مصرف کننده به عمل نیاورد.

آقا طاهر با بیان اینکه افزایش سود ناشی از پایین آوردن قیمت مواد غذایی و کالاهای سلولزی به جای اینکه به جیب مردم و مصرف کننده نهایی برود، به جیب دلالان و خرده فروشها رفت، اظهار کرد: این سیاست باید اصلاح  شود، چون اگر قرار است مردم ذینفع این کاهش قیمت نباشند، بنکداران عمده مواد غذایی دلیلی به واگذاری این سود به دلالان ندارند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین اعلام کرد که این اتحادیه در نامه ای به سازمان حمایت، خواستار حذف جوایز خرید مواد غذایی شده است.

او توضیح داد: ما تاکید کردیم تولیدکنندگان اقلام خوراکی به جای قرار دادن جوایز نفیس برای خریداران، هزینه این جوایز را بر کاهش قیمت نهایی اعمال کرده و چند درصدی قیمت مصرف کننده را کاهش دهند.

به گفته آقا طاهر، این درخواست از سوی سازمان حمایت رد و اصرار بر آن به نوعی تشویش اذهان عمومی تلقی شد!

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.