برخی منابع “نظام سلامت” در راه سلامت مردم هزینه نمی شود

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: بعضی منابع که به نام “نظام سلامت” ایجاد می شوند در راه سلامت مردم هزینه نمی شوند، نظام سلامت باید عامل پیش برنده توسعه باشد نه اسفنج جذب بودجه.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر، دکتر ایرج حریرچی افزود: در بعضی از بخشهای دولتی و بیمه ها منابعی به اسم نظام سلامت ایجاد می کنند که برای آینده نظام سلامت دردسرساز است، اگر این روند ادامه یابد بخش بسیاری از بودجه غیرعمرانی کشور هدر خواهد رفت.

وی ادامه داد: نظام سلامت نیاز به بازمهندسی دارد، به عنوان مثال گاهی ایجاد یک بیمارستان ۳۲ تختخوابه در منطقه ای که نه پزشک دارد نه امکانات دیگر لازم برای ارائه خدمات به مراتب زیان ده تر از ایجاد یک بیمارستان ۳۰۰ تختخوابه در مراکز استان هاست.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کل بودجه بیمارستانها از درآمد عمومی کمتر از یارانه ای است که برای برپا نگهداشتن بخش خصوصی هزینه می گردد، گفت: ما در بعضی بخشها وارث اشتباهاتی هستیم که نیاز به چاره اندیشی فوری دارند.

حریرچی بیان داشت: کسب رضایت مردم را ولو با احترام به آنها، اطلاع رسانی درست، وقت دادن های درست برای بستری و نظایر این کارها، هرچند سرویسهای اصلی خدمات کامل نباشند، بدست آورید.

وی در پایان یکپارچه نبودن نظام سلامت، هدر رفتن منابع مالی، منابع انسانی نامناسب، اشکالات ساختاری در نهادهای تصمیم گیری و اجرایی، ضعف توان مدیریت راهبردی، تضاد منافع ناشی از حضور همزمان کارکنان در جایگاههای ارائه خدمت و مدیریت و نقص چشمگیر همکاری بین بخشهای توسعه را مهمترین چالشها برشمرد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.