برخی کشورهای عدم تعهد باید در کمیته چهارجانبه حل بحران سوریه حضور داشته باشند

ˈسیدحسین نقوی حسینیˈ روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا پیشنهاد ˈمحمد مُرسیˈ رییس جمهوری مصر برای تشکیل کمیته چهار جانبه حل بحران سوریه را یادآور شد.

نقوی حسینی، افزود: این پیشنهاد در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه اعلام شد که ایران با پیشنهاد مصر موافق بوده و همکاری لازم را در این راستا خواهد داشت.

وی افزود: آقای ˈحسین امیرعبداللهیانˈ معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه نیز در این راستا هم اکنون در قاهره پایتخت مصر به سر می برد.

نقوی حسینی ادامه داد: در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین ˈعلاءالدین بروجردیˈ رییس این کمیسیون گزارشی از سفر خود به سوریه ارایه کرد و موضوعات پیرامون بحران سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: جمع بندی این جلسه بدین شکل بود که دولت سوریه تقریبا بر بحران مسلط شده و دوران تثبیت دولت مرکزی را طی می‌کند و به تدریج معارضان را از شهرهای مختلف پاکسازی می‌کند.

سخنگوی کمیسیون‌ امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد:آخرین گزارش در مورد گروگان‌های ایرانی در لیبی در جلسه امروز این کمیسیون بررسی شد.

نقوی حسینی افزود: بروجردی اعلام کرد که در روزهای آینده هفت گروگان هلال‌ احمر آزاد می‌شوند، اما اگر این اتفاق نیفتد، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هیاتی را برای پیگیری این مساله به لیبی اعزام می‌کند.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز همچنین لوایح موافقتنامه میان ایران و عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات‌های بردرآمد و سرمایه و نیز تشکیل بانک اطلاعاتی اکو مورد بررسی قرار گرفت.

نقوی حسینی در ادامه از بررسی طرح اصلاح ماده ۳۴ قانون تشکیلات مالی و انضباطی وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: اعضای کمیسیون در این جلسه به مسکوت ماندن این طرح رای دادند، زیرا معتقدند که مقررات مالی و انضباطی وزارت امور خارجه نیازمند اصلاح اساسی است، اما در این طرح تنها یک ماده مطرح شده و نیاز است که سایر موارد نیز جهت اصلاح لحاظ شود.

وی ادامه داد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف شد طرح جامعی از اطلاعات لازم درباره این طرح را تهیه کند.

سیام**۹۱۲۱**۱۴۷۸

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.