برد پیت جشنواره مسکو را افتتاح می‌کند

۲۹خردادماه،

به گزارش سینما پرس، مسئولان سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به تازگی اعلام کرده‌اند که فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» (World War Z) به کارگردانی مارک فورستر در مراسم افتتاحیه این دوره از این جشنواره روسی که فردا (۳۰ خرداد) بهار سال جاری برگزار می‌شود، به نمایش در می‌آید.

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، برد پیت؛ بازیگر فیلم‌های سینمایی «هفت» (Seven)، «باشگاه مشت‌زنی» (Fight Club) و «مورد عجیب بنیامین باتن» (The Curios Case of Benjamin Button) که در «جنگ جهانی زی» ایفای نقش کرده است نیز به بهانه اکران این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم مسکو در مراسم افتتاحیه این جشنواره روسی شرکت می‌کند.

پیت در فیلم سینمایی «جنگ جهانی زی» در نقش ماموری به نام «گری لین» بازی می‌کند. گری لین توسط سازمان ملل استخدام می‌شود تا جهان را از زامبی‌های نابودگر که قصد از بین بردن انسان را دارند نجات دهد.

۱۶ فیلم سینمایی در بخش مسابقه اصلی سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. که از مهمترین آن‌ها می‌توان به «لذت» (Delight) به کارگردانی گرت جونز بریتانیایی، «نقش» (Role) به کارگردانی کونستانتین لپوشانسکی روسی و «بچه‌هایی از بندر» (The Kids From the Port) به کارگردانی آلرتو مورایس اسپانیایی اشاره کرد.

برناردو برتولوچی؛ کارگردان و نویسنده ایتالیایی/ کاستا گاوراس؛ کارگردان فرانسوی/ ارسولا میر؛ کارگردان سوییسی و آلکسی بالابانوف؛ کارگردان روسی که ماه قبل در ۵۴ سالگی از دنیا رفت نیز از جمله چهره‌های برجسته سینمایی می باشند که مورد قدردانی مسئولان برگزارکننده سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم مسکو قرار می‌گیرند.

سی و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو در تاریخ ۲۹ ژوئن (۸ تیر) تابستان سال جاری با اکران فیلم سینمایی «راسپوتین» (Rasputin) به کارگردانی ایراکلی کویریکادزه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/م/ن.ف


سینماپرس
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.