بررسی ارتقاء معادن و صنایع معدنی بزرگ به صورت ویژه در مجلس

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

رئیس کمیته معدنی مجلس شورای اسلامی گفت: در جهتی ارتقای بخش معدن، مشکلات و مسائل روز معادن و صنایع معدنی بزرگ به صورت ویژه در کمیسیون صنایع با مشورت فعالان حقوقی پیگیری می‌شود.

داریوش اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با بیان این مطلب افزود: در سال جاری ۷ اولویت کاری در کمیته معدن تعیین شده که اجرای آن به بهبود وضعیت این بخش کمک می‌کند.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین اولویت‌ها، بررسی وضعیت معادن و صنایع بزرگ همچون آهن، فولاد، مس، آلومینیوم، سرب، روی و سنگ‌های ساختمانی در کمیته معدنی کمیسیون صنایع و معادن است.
اسماعیلی اظهار داشت: این بررسی و پیگیری مشکلات با مشورت فعالان و تشکل‌های بخش خصوصی انجام خواهد گرفت.
وی افزود: هم اکنون اولین مورد بررسی در خصوص معادن سنگ آهن انجام گرفته و در آینده بخش‌های دیگر را نیز شامل می‌شود.

* پیگیری تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی

رئیس کمیته معدن مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های کاری این کمیته تحقق کامل مفاد قانون اصل ۴۴ قانون اساسی است افزود: تنها راه نجات اقتصاد کشور اعتماد و حمایت از بخش خصوصی محسوب می‌شود که این اعتماد هنوز به طور کامل محقق نشده است.
وی ادامه داد: بسیاری از واگذاری‌ها در بخش معادن نامناسب بود، و بخش خصوصی هنوز به طور کامل متصدی معادن واگذار شده نیستند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه پیگیری تصویب استراتژی معدن از دیگر اولویت‌های کاری به شمار می‌رود ادامه داد: تکمیل هرچه سریعتر این استراتژی به روشن شدن وضعیت بخش‌های مختلف معدن و بهبود وضعیت آنها کمک می‌کند.
وی تصریح نمود: بررسی چگونگی تکمیل زنجیره ارزش مواد معدنی از استخراج تا فرآوری، تکمیل نقشه‌های زمین شناسی پایه براساس ماده ۱۵۷ برنامه پنجم توسعه، بررسی قوانین مربوط به بخش معدن همچون قانون نظام مهندسی معدن و اصلاح قانون معادن و توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه و واحدهای تحقیق و توسعه از دیگر اولویت‌های کاری کمیته معدن در سال جاری محسوب می‌شود./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.