بررسی برخورد نامناسب آلمان با دیپلمات ایرانی در کمیسیون امنیت ملی مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی برخورد نامناسب پلیس آلمان با دیپلمات کشورمان در این کمیسیون پس از پایان تعطیلات پارلمان خبر داد.

احمد شوهانی نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخورد غیر دیپلماتیک پلیس فراکنفورت با معاون سرکنسولگری کشورمان گفت: این گونه اقدامات در راستای اقدامات خصمانه دول غربی طی چند ماهه اخیر صورت گرفته و هدف از آن مخدوش کردن چهره بین المللی جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه از مسئولین کشورها انتظار می رود شئونات دیپلمات های سایر کشورها خصوصا جمهوری اسلامی ایران را به بهترین وجه ممکن رعایت کنند، افزود: طرح چنین اتهاماتی علیه مقامات ایرانی به منظور وارد کردن فشار از زوایای گوناگون صورت گرفته و برخورد جدی مسئولین را می طلبد.

شوهانی همچنین با اشاره به احضار سفیر آلمان به وزارت امور خارجه در پی این اقدام خلاف عرف، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز در راستای عمل به وظایف قانونی خود و حراست از جایگاه و شأن دیپلمات های کشورمان به عنوان نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها این موضوع را قطعا پس از پایان تعطیلات تابستانی پارلمان بررسی و با کشورهای توهین کننده به طور جدی برخورد خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه با اشاره به طرح جمعی از نمایندگان مبنی بر انسداد تنگه هرمز گفت: این طرح تاکنون در کمیسیون امنیت ملی و صحن علنی مجلس مطرح نشده است و طرح آن بستگی به رفتار طرف غربی دارد لذا درصورتیکه غرب رویه کنونی را در قبال جمهوری اسلامی ایران در پیش بگیرد قطعا نمایندگان انسداد تنگه هرمز را با جدیت بیشتری دبنال خواهند کرد./س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.