بررسی تحرکات برون مرزی در انتخابات سال آتی/ورود مصداقی از اواسط بهمن ماه

۳ م دیماه ،

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران گفت: مباحث انتخابات ریاست جمهوری سال آینده با حضور اعضای شورای مرکزی در جلسه هفتگی جمعیت ایثارگران بررسی شد و به نظر می‌رسد بتوانیم از اواسط بهمن ماه وارد بحث مصادیقی شویم.

احمد نجابت در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در تشریح مباحث مطرح شده در جلسه شب قبل جمعیت ایثارگران اظهار داشت: در این جلسه که با حضور اعضای شورای مرکزی ایثارگران برگزار شد حول محور آرایش سیاسی کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و همچنین تحرکاتی که از بیرون مرزها برای کمرنگ کردن مشارکت در انتخابات صورت می‌گیرد، بحث شد.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با بیان اینکه تاکید اعضا بر مشارکت وسیع مردم در انتخابات است، گفت: با توجه به اینکه در شرایط حساس و بحرانی بین المللی و منطقه‌ای و تحریم‌ها قرار داریم ، طبق نظر مقام معظم رهبری مسئله اساسی انتخابات سال ۹۲ را مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری می‌دانیم.

وی همچنین ادامه داد: در این نشست اعضای شورای مرکزی در مورد وحدت و رقابت اصولگرایان با اصولگرایان و همچنین اصولگرایان با اصلاح‌طلبان بحث‌های مفصلی رامطرح کردند و اذعان دارند که  مردم ایران طی این سی و سه سال نشان دادند که حق را از باطل تشخیص می‌دهند و اختلاف‌های انتخاباتی چندان اثری در تصمیم‌گیری  آنها ندارد.

نجابت با بیان اینکه صحبت‌هایی نیز حول تصمیم نهایی برخی اشخاص برای کاندیداتوری در انتخابات شد، خاطر نشان کرد: جمعیت ایثارگران تنها به بررسی حضور اشخاص در عرصه پرداخت و با توجه به اینکه فردگرایی در انتخابات پیش رو موضوع ایثارگران نیست ؛لذا هر تیم و شخصی که می‌خواهد به رقابت بپردازد باید برنامه محور بوده و در سابقه‌اش نکته تاریکی نداشته باشد؛ ایثارگران هنوز وارد بحث مصادیق نشده است.

این فعال سیاسی به بحث فشارهای داخلی و خارجی در زمان انتخابات بر گروه‌ها و احزاب اشاره و تاکید کرد: جمعیت ایثارگران با مبنا قرار دادن قانون، ترسی از فشارهای داخلی و خارجی برای تصمیم گیری‌های خود نخواهد داشت.

وی در رابطه با بررسی ویژگی‌های یک رئیس جمهور در جلسه جمعیت ایثارگران بیان کرد: رئیس جمهور باید مدیر و مدبر و از میان رجل مذهبی و سیاسی باشد و از دیگر مسائل مورد توجه این جلسه این  بود که تنها تخصص اشخاص و نداشتن پرونده سیاسی ملاک نیست بلکه عکس العمل کاندیداها در بحران‌های کشور مانند جریان سال ۸۷ وفتنه ۸۸ مد نظر است که به قول سیاسیون مثل” قوه نور” عمل نکرده باشد.

نجابت همچنین گفت: در جلسه شب قبل اعضای شورای مرکزی در رابطه با ائتلاف ۱+۲ صحبت شد، اما باید تاکید کرد که ایثارگران با کسی ائتلاف نکرده چرا که ائتلاف با اشخاص و  گروه‌ها مستلزم جلسات و دیدارهای مفصل و بررسی برنامه‌ها  است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران خاطر نشان کرد: بحث‌های محتوایی جمعیت ایثارگران تا دی ماه به همین منوال ادامه خواهد داشت و  به نظر من از اواسط بهمن ماه  جمعیت ایثارگران می‌تواند وارد بحث مصداقی شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.