بررسی طرح دو سریعتی کاهش صادرات نفت به دو میلیون بشکه در مجلس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو سریعتی برای کاهش صادرات و تولید نفت تدوین شده زیرا بخشی از نیازهای مالی ما بر اساس فروش نفت تامین می‌شود.

سیدمهدی موسوی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،با بیان این مطلب گفت: موقعیت‌های مهم هر کشور، فروش سرمایه‌های آن برای تامین نیازمندی‌ها است، کشور ما با در دست داشتن ابزار نفت نباید بستری برای تهدید نظام شود که متاسفانه این اتفاق افتاده و در واقع ما این فرصت را در اختیار آنها گذاشته‌ایم.

وی تصریح نمود: در  صدد هستیم با اجرای این طرح، تولید چهار میلیون بشکه به دو میلیون بشکه کاهش یابد، یعنی یک میلیون صادرات کمتر خواهیم داشت و یک میلیون بشکه نیز در مصارف داخلی صرفه‌جویی می‌کنیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس با اشاره به تصمیم دولت و مجلس برای تدوین بودجه ۹۲ با وابستگی کمتر به نفت، خاطرنشان نمود: با توجه به اینکه نفت ما در معرض تحریم دشمن قرار گرفته و با این وجود غربی‌ها شرکت‌های خود را جهت خرید نفت به ایران اعزام می‌کنند و با توجه به نیاز شدید اروپا به نفت و سوخت در فصل زمستان، باید از این فرصت استفاده کنیم و اجازه ندهیم نفت ایران به راحتی در اختیار آنها قرار گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح نمود: این طرح دو سریعتی برای کاهش صادرات و تولید نفت تدوین شده زیرا بخشی از نیازهای مالی ما بر اساس فروش نفت تامین می گردد که حالا با افزایش قیمت ارز باید به همان نسبت تولید و فروش نفت را کاهش دهیم، در واقع هر قدر ارز تورم بیشتری پیدا نموده و گران‌تر شده ما هم باید فروش نفت را کاهش دهیم زیرا نیازی به صادرات بیشتر نداریم./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.