بررسی‌هایی دربارهٔ اولین حزب دولت ساخته از ۲ خرداد تا فتنه ۸۸ در راه است

۳۱فروردین۱۳،

ایرنا گزارش داد: این اثر در پنج فصل تدوین شده که تشکیل حزب کارگزاران و زمینه های آن، حضور در صحنه های سیاسی حزب کارگزاران و تقابل با دولت، نقش حزب کارگزاران در فتنه ۸۸ و نقدی بر مبانی فکری و دیدگاهی کارگزاران سازندگی از عناوین فصل های این کتاب به شمار می رود. در فصل اول کتاب به مباحثی همچون زمینه تشکیل حزب کارگزاران، ساختار و تشکیلات این حزب، اساسنامه، مرامنامه، مبانی اعتقادی، اهداف و خط مشی های آن اشاره شده است. انتخابات مجلس پنجم، اولین حضور حزب کارگزاران، از ناکامی کارگزاران در مجلس پنجم تا طرح مادام العمری ریاست جمهوری هاشمی! دوم خرداد ادامه سازندگی؟!، ضربه ای که کرباسچی به کارگزاران زد، شوراهای شهر و مجلس هفتم، شکست دیگری برای کارگزاران از مباحثی است که فصل دوم به آن می پردازد.

در فصل سوم این کتاب مواجهه کارگزاران با دولت نهم، حمایت کارگزاران از یاران خاتمی، حزب کارگزاران و انتخابات نهم ریاست جمهوری، خیزش کارگزاران برای انتخابات دهم مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. فصل چهارم به نقش کارگزاران در جریان فتنه ۸۸ می پردازد و لیبرالیسم در کارگزاران، کارگزاران و ضد انقلاب، کارگزاران؛ سازندگی و عدالت، کارگزاران و سیاست خارجی از مباحث فصل پنجم این کتاب است.

در پیوست کتاب نمایه موضوعی و اشخاص و مطبوعات و خبرگزاری ها به چاپ رسیده است.

در پیشگفتار این کتاب می خوانیم: سابقه تشکیل احزاب و گروه ها به سبک و سیاق امروزین آن در ایران به دوران مشروطه باز می گردد. در این دوره هجوم سنگین سخت افزاری و نرم افزاری قدرت های سلطه گر – عمدتا انگلیس ، فرانسه و روسیه – کارکردها و ابزارهای خاص فرهنگ مهاجم را در ایران رواج داد… بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، احزاب به واسطه روحیات باقی مانده از حزب گرایی غربی ، تنها به قبضه حاکمیت می اندیشند و لذا احزابی چون جبهه ملی و نهضت آزادی علی رغم به قدرت رسیدن در ابتدای انقلاب و مجمع روحانیون و سازمان مجاهدین در دوران جنگ و پس از آن موفق به ماندگاری و همراهی با انقلاب، امام و رهبری و مردم نشدند و بعداز اقبال اولیه از سوی مردم طرد شدند و احزابی چون حزب توده و گروه های چپ با قرار گرفتن در مقابل نظام و مردم مضمحل شدند.

این کتاب در ۳۱۶ صفحه و در شمارگان سه هزار نسخه به قیمت هشت هزار تومان در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می گردد.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.