بررسی ابعاد مختلف بصیرت در برنامه “بهشت معرفت” از رادیو قرآن

۷ م دیماه ،

برنامه بهشت معرفت جمعه ۸ دی ماه به موضوع بصیرت از زوایای مختلف می پردازد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ “بهشت معرفت” که جمعه شب ها از ساعت ۱۸ به همت گروه قرآن و اندیشه از رادیو قرآن پخش می گردد به مناسبت ۹دی ماه و روز بصیرت به ابعاد گوناگون بصیرت می پردازد. 
“بهشت معرفت” جمعه ۸دی ماه در بخش اول که از ساعت ۱۸ آغاز می گردد به موضوع بصیرت در آموزه های قرآن اختصاص دارد  و در این بخش” جواد علیمردانی” ،کارشناس مسائل فرهنگی و تاریخ اسلام درخصوص عوامل بصیرت زا یی در جامعه ، نشانه های انسان بصیرت وراههای مقابله با بی بصیرتی از نظر قرآن سخن می گوید. 
ساعت ۱۹ در بخش دوم این برنامه موضوع جنگ نرم و دشمن شناسی در قرآن بحث می گردد کارشناس این بخش ” فریدون حق بین “، مشاور وزیر امور خارجه  و کارشناس روابط بین الملل است که در خصوص تاریخچه جنگ نرم ، ریشه های جنگ نرم در قرآن و اسلام شیعی ، جمهوری اسلامی و جنگ نرم ، راههای نفوذ ، راههای مقابله با آن و نقش بصیرت در مقابله با جنگ نرم بحث می کند. 
بخش سوم برنامه “بهشت معرفت” که در ساعت ۲۰ پخش می گردد،  موضوع بصیرت دینی را دنبال خواهد کرد و در این بخش “مهدی عسگری ” از دانشگاه عالی دفاع ملی درخصوص بصیرت دینی و وحدت امت اسلامی مطالبی را بیان می کند.  
در این بخش به موضوعاتی همچون وحدت در قرآن ( پیشنهاد های قرآن به اتحاد و وحدت ) ، عوامل وحدت آفرین و تفرقه ساز از نگاه قرآن مانند دنیاطلبی ، پیروی از هوای نفس ، غفلت از حق و حقیقت ،چگونگی بصیرت پیداکردن در مقابل عوامل تفرقه ساز ونقش وحدت مسلمانان در خنثی کردن توطئه ها پرداخته می گردد. 
در ساعت ۲۱ نیز  موضوع بصیرت مداری در اندیشه مقام معظم رهبری را “حجت الاسلام علی زمانی “از دانشگاه بقیه ا… عهده دار خواهد بود که شامل مباحثی چون عوامل بصیرت زا ، موانع بصیرت ، پیامد فقدان بصیرت در مفاهیم توحیدی ، بصیرت در برخورد با حوادث و بصیرت معیار تشخیص عوام از خواص از نظر معظم له است. 
در این برنامه ضمن معرفی کتاب ، پایان نامه و مقاله مرتبط با موضوعات ، بخشی از سخنان رهبری با موضوع صبر  و عوامل بصیرت و بی بصیرتی نیز پخش خواهد شد .
سردبیری “بهشت معرفت” را  شفیقه مافی ؛ تهیه کنندگی آن را مهدی صفری برعهده دارند و علیرضا فتحی پور به عنوان کارشناس مجری شنوندگان را همراهی می کند؛  همچنین تحقیق ومعرفی پایان نامه های برتربرعهده شفیقه مافی و معرفی کتاب به همت سمیرا قنبری است
گفتنی است؛ علاقمندان می توانند برنامه “بهشت معرفت ” را ۸ دی ماه با موضوع بصیرت از طریق امواج رادیویی برروی موج اف ام ردیف ۱۰۰مگاهرتز؛ موج AMردیف ۵۸۵کیلوهرتز و یا از طریق اینترنت در بخش زنده پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن   http://radioquran.irبشنوند. /ص
 
 
 
 
 
 
 


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.