بررسی اعتبارنامه ۴ منتخب مجلس در هفته آینده/احتمال انصراف مفتح از شورای شهر تهران

۲۸خردادماه،

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارنامه ۴ نماینده منتخب مجلس در انتخابات میان دوره‌ای در هفته آینده در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود، گفت: احتمالا محمد مهدی مفتح که همزمان با انتخاب مردم به عنوان نماینده تویسرکان‌،عضو شورای شهر تهران شده، از شورای شهر انصراف می‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: قاطعا آقای مفتح باید مجلس را انتخاب کند و از شورای شهر انصراف دهد اگر چه ظاهرا به لحاظ قانونی مغایرتی وجود ندارد و بعضی این احتمال را داده بودند که شاید عضویت در شورای شهر و مجلس قابل جمع باشد.

این عضو هیات رییسه مجلس خاطر نشان کرد: باید بینیم که آیا عضویت در شورای شهر به عنوان شغل در قانون تعریف شده یا خیر زیرا طبق قانون نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمی‌توانند بیش از یک شغل داشته باشند و اگر هم جایی دیگری می باشند نباید حقوق دریافت کنند. با این وجود برداشت من این است که آقای مفتح مجلس را انتخاب می‌کنند و پس از تصویب اعتبارنامه از شورای شهر انصراف می‌دهند.

سبحانی نیا دربارهٔ انتخابات نمایندگان منتخب مجلس در حوزه‌های انتخابیه ‌تویسرکان‌،دماوند،‌ایلام و تنکابن اظهار کرد: اعتبارنامه این اشخاص باید از طریق وزارت کشور به مجلس بیاید و این اتفاق ظرف چند روز انجام می‌شود و احتمالا یکشنبه آینده هر کدام از اعتبارنامه به یکی از شعب ۱۵ گانه مجلس که در ابتدای دوره تشکیل شد، ارجاع می‌شود.

این عضو هیات رییسه مجلس اضافه کرد: شعبی که اعتبارنامه‌ به آنها ارجاع شده برای بررسی پرونده‌ها تشکیل جلسه دهند و اگر مشکلی نبود اعتبارنامه تایید و آن را به صحن علنی مجلس گزارش می‌کنند. در صحن علنی نیز اگر اعتراضی نبود اعتبارنامه تصویب می‌شود، در غیر این صورت کمیسیون تحقیق آن را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.