بررسی الترابوک Lenovo ThinkPad X1 Carbon

لنووا با این محصول جدید کشتی جنگی خود را برای مبارزه با سایر الترابوک ها به دریا انداخت .

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ ساخت و تبلیغات پیرامون ThinkPad X1 Carbon از ماه می توسط لنووا آغاز شد و در واقع این شرکت تمام سرمایه ی خود را خرج این الترابوک ۱۴ اینچی کرده است ، در بازار الترابوک شاید تاکنون لنووا حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد ، بهترین الترابوک ها توسط سونی ، ایسوس و سامسونگ ساخته شده اند و در واقع رقابتی ترین آنها با مک بوک ایر اپل هستند ، حال چند وقتی است که لنووا تمام تمرکز خود را برای تولید محصولی کرده است که به گفته ی خود قرار است امپراطور الترابوک ها شود .

مدل هزار و سیصد و نود و نه دلاری این الترابوک دارایcpuپنج هسته ای و با سرعت ۱٫۷GH هست و ۱۲۸GB هارد SSDو همچنین دارای ۴ گیگیا بایت رم و علاوه بر این قابلیت استفاده از شبکه ی ۳G را نیز دارد .

مدل هزار و چهار صد و نود و نه دلاری آن دارای cpu پنج هسته ای با سرعت ۱٫۷ GH و همچنین دارای ۱۲۸GB هارد SSD استو قابلیت استفاده از شبکه ی  ۳G است.

مدل هزار و ششصد هزار دلاری آن دارای ۲۵۶GB هارد SSD است و آخرین مدل آن که دارای قیمتی برابر با هزار و هشتصد هزار دلار است دارای پردازنده ی هفت هسته ای با سرعت دو گیگا هرتز و ۲۵۶GB هارد SSD  و همچنین امکان استفاده از شبکه ی ۳G  در آن تعبیه شدهاست .

در باره ی هارد SSD  می توان گفت که این نوع از هارد با سرعتی بسیار بیشتر از هاردهای HHD کار می کنند و از نظر امنیت کاملا ایمن تر از هارد های HHD هستند ، علاوه بر امنیت و سرعت ، این نوع هارد بیشتر در مک بوک ها ساخته شده توسط اپل استفاده می شود و از نظر ساختار برخلاف هاردهای دیسکی (  HDD)ساختاری شبیه به فلش دارند .

این سری از الترابوک های ساخته شده توسط لنووا از جنس فیبرو کربن است ، که سبب می شود وزن آن به صورت قابل توجهی کم تر از مابقی الترابوک ها باشد ، وزن آن بین ۱٫۳ و ۱٫۶ کیلوگرم و قطر آن در حدود ۱۷ تا ۱۸ میلی متر است .

یکی دیگر از امکانات آن باز شدن ۱۸۰ درجه ای آن است که بسیار قابل توجه است ، حال باید دید کاربران از این محصول جدید لنووا استقبال می کنند یا نه ./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.