بررسی بایدها و نبایدهای ممیزی در هفته کتاب

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات روز ۲۸ آبان ماه جاری در میزگردی تخصصی بحث ممیزی کتاب را نقد و بررسی کند.

به گزارش ممتاز نیوز؛ از آن‌جایی‌که موضوع ممیزی کتاب همیشه یکی از مباحث مورد توجه در میان کارشناسان، ناشران و نویسندگان بوده و از سوی دیگر از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، مجدد به بحث داغ رسانه‌ها تبدیل شده، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قصد دارد به عنوان اتاق فکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فارغ از هیاهوی رسانه‌ای آن را نقد و بررسی کند.

بنابر این گزارش، به تازگی انجام یک پژوهش با موضوع ممیزی به تصویب شورای پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات رسیده که از سوی پژوهشکده مطالعات راهبردی فرهنگ انجام خواهد شد. این میزگرد به نوعی سرآمدی برای آغاز این پژوهش خواهد بود.

متولیان پژوهشگاه با اذعان بر این که ممیزی یک وظیفه حاکمیتی است، با برگزاری این میزگرد و انجام پژوهش به دنبال یافتن راهکارهایی برای شناسایی آسیب های این قانون و هم چنین رسیدن به یک شیوه استاندارد برای جلوگیری از دخالت سلیقه های فردی است.

این میزگرد تخصصی روز ۲۸ آبان‌ماه برگزار می‌شود و ساعت برپایی و همچنین کارشناسان حاضر در آن پس از تایید برگزاری از سوی ستاد بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اعلام خواهد شد.

پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات همچنین نشستی را با موضوع “کتاب و کتابخوانی” با موضوع تحلیل نظرسنجی‌های صورت گرفته در این‌باره، در روز ۲ آذرماه برگزار می‌کند.

گفتنی است، بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۵ آبان ماه تا ۲ آذر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۳۲/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.