بررسی تقاضای طرح تحقیق و تفحص از نحوه بها‌کرد اعتبارات فرهنگی سال‌های ۸۹ و ۹۰ در کمیسیون فرهنگی

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی طرح تحقیق و تفحص از نحوه بها‌کرد اعتبارات فرهنگی سال‌های ۸۹ و ۹۰ در جلسات هفته این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الاسلام سید‌علی طاهری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران به تشریح دستورکار هفته آتی کمیسیون فرهنگی پرداخت و گفت:‌ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری مرتبط با کمیسیون فرهنگی در جلسه آتی این کمیسیون بررسی خواهد شد.

وی در ادامه تصریح نمود: کمیسیون اصلی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون شوراها و امور داخلی است اما کمیسیون فرهنگی نیز به عنوان کمیسیون فرعی مواد مرتبط از این طرح با وظایف  این کمیسیون را بررسی خواهد نمود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در ادامه اظهار داشت:‌همچنین دستگاه‌های نظارتی بر امور فرهنگی کشور در هفته آینده گزارش تفسیریی از عملکرد خود به این کمیسیون ارائه خواهند نمود.

وی در ادامه از بررسی تقاضای طرح تحقق و تفحص از نحوه بها نمود اعتبارات فرهنگی سال‌های ۸۹ و ۹۰ از سوی جمعی از نمایندگان در جلسات هفته آتی این کمیسیون خبر داد و گفت: از آنجا که اعتبارات فرهنگی سال‌های ۸۹ و ۹۰ از سوی دولت، اعتبارات ویژه‌ای بود، نحوه بها‌کرد این اعتبارات مبهم است که به همین جهت جمعی از نمایندگان تقاضای تحقیق و تفحص در خصوص این اعتبارات و نحوه بها‌کرد آن را ارائه داده‌اند.

سخنگوی کیمسیون فرهنگی با بیان‌اینکه این اعتبارات قریب به ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده است افزود: با توجه به اینکه مرکز توزیع این اعتبارات معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است با حضور این معاونت د و طراحان این طرح تقاضای تحقیق و تفحص بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.