بررسی جایگاه ایران در پژوهش و فناوری سلول های بنیادی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

سند جامع توسعه علوم و فناوریهای سلول های بنیادی از جلسه قبل ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور مطرح گردید و از سه شنبه ۹ آبان در این ستاد بررسی آن آغاز شد.

به گزارش تفسیری خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ در این نشست که با حضور معاون علمی فناوری ریاست جمهور دکتر سلطانخواه و دبیر شورای انقلاب فرهنگی، دکتر مخبر دزفولی و اعضای ستاد راهبردی اجرای نقشه علمی کشور برگزار گردید و سند پیشنهادی توسعه علوم و فناوری سلول های بنیادین تا سال ۱۴۰۴ بررسی شد بر اساس این سند تا سال ۱۴۰۴ایران در زمره پیشگامان پژوهش و فناوری سلولهای بنیادین در جهان قرار خواهد گرفت و در منطقه اول و الهام بخش کشور های اسلامی خواهد بود.

 بنابراین گزارش تفسیری سلولهای بنیادین قادر iبه تقسیم سلولهای نظیر خود و تبدیل و تمایز iبه انواع مختلف سلول است که در پیویند اعضاء بیماریهای پوستی و غضروفی خود ایمنی عصبی سرطانها و بیماریهای قلبی استفاده میشود، لذا ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع کشور بیشتر اسناد راهبردی علوم و فناوری شناختی و توسعه هوا فضای کشور را بررسی تصویب و iبه شورای انقلاب فرهنگی تقدیم نموده است.

 گفتنی است بررسی سند پیشنهادی گیاهان دارویی و طب سنتی نیز که تاکنون ۵ جلسه شورای ستاد راهبردی اجرای نقشه علمی کشور را iبه خود اختصاص داده است مراحل پایانی پیش از تصویب نهایی را در این شورا میگذراند ./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.