بررسی سخنرانی بشار اسد و تحولات سوریه در کمیسیون امنیت ملی

۱۷م دیماه ،

معاونان پارلمانی و امور کنسولی و هم‌چنین عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در جلسه‌ی امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حاضر شدند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت:‌ در جلسه امروز کمیسیون به طور مفصل بحث سوریه مطرح و طرح شش ماده‌ای جمهوری اسلامی ایران، سخنرانی امروز بشار اسد، مواضع روسیه و چین در قبال تحولات سوریه، اتفاقهای میدانی سوریه در هفته‌های اخیر، تلاش های غرب به‌ویژه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با حضور معاونان وزارت امور خارجه بررسی شد.
 
وی در ادامه افزود: جمع‌بندی کمیسیون و نمایندگان وزارت خارجه از تحولات اخیر سوریه این بود که اولا طرح بشار اسد فضای تازهی برای روند آینده سوریه ترسیم کرده و دوما تلاش‌های ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد با هدف یافتن راه حل‌های سیاسی برای حل بحران سوریه بر راه حل‌های نظامی اولویت دارد و با توجه به طرح شش ماده‌ای جمهوری اسلامی و نظرات ایران، به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است.
 
نقوی اظهار کرد: سوم این‌که مدیریت مسائل سوریه با استفاده از راه حل سیاسی به نفع ملت و دولت سوریه و به ضرر تروریست‌ها و معارضین مسلح در حال تغییر است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: به اعتقاد ما آمریکا و هم‌پیمانان غربی او و بعضی کشورهای منطقه باید از ارسال سلاح برای نیروهای تروریستی و معارض دست بردارند و به راه حل‌های سیاسی و دموکرات تن دهند، تقویت و پشتیبانی تروریست‌ها و معارضین مسلح نتیجه‌ای جز کشتار مردم بی‌گناه سوریه ندارد.

انتهای پیام


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.