بررسی سوابق راهنمایی‌ورانندگی افراددرهنگام احرازپست‌های کشوری

بررسی سوابق راهنمایی‌ورانندگی افراددرهنگام احرازپست‌های کشوری

عصر خودرو : رییس پلیس راهور ناجا از تشکیل کمیته پایش تصادفات کشور خبر داد و گفت: این کمیته برای انجام واکنش و تصمیم‌گیری سریع در خصوص وضعیت تصادفات در محورهای پر تصادف و راه‌های روستایی تشکیل و دائمی خواهد بود.

به نقل از ایسنا سردار اسکندر مومنی در سی و سومین جلسه کمیته عملیات و اجرای مقررات (اجرای طرح تابستانی ۹۱) با اعلام آغاز این طرح از ۳۱ خردادماه اظهار کرد: این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود و مرحله نخست آن از ۳۱ خردادماه تا ۳۰ تیرماه و مرحله دوم آن از ۲۹ مردادماه تا ۲ مهرماه اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح تابستانه امسال به چند دلیل از جمله بازگشایی مدارس، برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در شهریور ماه و دو مرحله‌ای بودن حائز شرایط ویژه‌ای است.

مومنی در ادامه با تاکید بر دو اولویت پیش روی طرح تابستانی سال جاری عنوان کرد: اولویت اول کاهش تخلفات هشت گانه از جمله انحراف به چپ، سبقت غیرمجاز، توقف دوبله، کمربند ایمنی، رعایت مقررات گذرگاه عابر پیاده، حرکت با دنده عقب در بزرگراه، صحبت کردن با تلفن همراه و انضباط بخشی به موتورسیکلت سوارهاست که بیشترین تلفات را دارند.

وی با اشاره به اولویت دوم مبنی بر رعایت حقوق شهروندی عنوان کرد: حرکت بین خطوط، خستگی و خواب آلودگی، رعایت مقررات توسط عابر پیاده، حفظ فاصله طولی و رعایت حق تقدم از این جمله است.

رییس پلیس راهور کشور در ادامه با بیان اینکه سال سختی را در زمینه کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی پیش رو داریم عنوان کرد: در سال گذشته اقدامات مناسبی در این زمینه انجام که به کاهش تلفات راهنمایی و رانندگی منجر شد اما سال جاری سال سختی برای کاهش تلفات خواهد بود و لازم است زیر ساخت‌های این امر توسعه یافته و مولفه‌های ایمنی افزایش پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهادات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد: کمیته مشترک پایش متشکل از نمایندگان دستگاه‌ها تشکیل می‌شود تا بتواند به طور دائم وضعیت تصادفات را در استان‌ها، محورهای پر تصادف و راه‌های روستایی پیگیری کند و داشتن واکنش های سریع از جمله ویژگی‌های این کمیته است.

سردار مومنی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۵۰ اردوگاه آموزش و پرورش در فصل تابستان عنوان کرد: باید از این ظرفیت بسیار بزرگ استفاده شود و ضمن اینکه باید گفت مشارکت معلمان در طرح فرهنگ یاران ترافیک بسیار مثبت بوده است و با توجه به این استقبال باید این روند سرعت گیرد.

وی در ادامه با استقبال از پیشنهاد طباطبایی نماینده قوه قضاییه عنوان کرد: بررسی سوابق راهنمایی و رانندگی افراد در هنگام اعطای پست مدیریتی کشوری به آنان پیشنهاد بسیار ارزنده‌ای است. در حال حاضر بروز سوانح و حوادث مانند سابق عمومیت ندارد.

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ایران از نظر نرخ تلفات در دنیا در رتبه‌های میانگین قرار دارد اظهار کرد: در سالهای گذشته ایران جزو رتبه‌های نخست بود و طبق آمارهای سال ۸۵ از هر ۱۰ هزار تصادف ۱۹/۵ کشته بر جای می‌ماند اما در ابتدای سال ۹۱ این رقم به ۸/۱ رسیده است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه از پیشنهاد نماینده قوه قضاییه برای استفاده از ظرفیت حقوقدانان و قضات کشور در بحث ترافیک استقبال کرد و گفت:‌ از این پس با انجام تدابیر لازم از ظرفیت این افراد به عنوان حقوق یاران ترافیک استفاده می‌شود و لازم است از همه ظرفیت‌های فرهنگی کشور در بحث ترافیک استفاده شود.

مومنی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از صدا و سیما در زمینه آموزش کمک‌های اولیه و مباحث ترافیکی عنوان کرد: در ایام نوروز برنامه‌های تلویزیونی مناسبی در این زمینه تهیه شد اما به دلیل عدم هماهنگی کامل استفاده از این ظرفیت به طور کامل محقق نشد و لازم است هماهنگی‌ لازم برای اجرای کار مشترک یعنی آموزش امداد انجام شود.

وی همچنین در زمینه حضور نیروهای پلیس راهور در راه‌های روستایی عنوان کرد: سال گذشته آیین نامه‌های لازم در خصوص تشکیل پلیس راه روستایی تصویب و ابلاغ شد و امسال نیز این امر نهادینه می‌شود و تعداد نیروهای آن افزایش می‌یابد ضمن اینکه لازم است همه سازمان‌ها در خصوص ایجاد ساختارهای ویژه‌ در زمینه راه روستایی اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به انجام آسفالت در ۱۰۰ هزار کیلومتر از جاده‌های روستایی عنوان کرد: این آمار آمار خوبی است اما افزایش سرعت را در این جاده‌ها با همان وضعیت هندسی سابق به دنبال دارد و نیاز است همه دستگاه‌ها در جاده‌های روستایی حضور بیشتری داشته باشند.

مومنی در ادامه با اشاره به سفرهای نوروزی امسال عنوان کرد: در بازدید از شهرها و روستاها و ملاقات با فرهنگیاران ترافیک متوجه شدم در این روستاها به ازای هر خانواده روستایی بیش از یک خودرو وجود دارد.

رییس پلیس راهور ناجا در ادامه تاکید کرد: لازم است حضور شرکت‌های بیمه در تابستان استمرار شود و بهینه‌تر شود و همچنین مشکلات پیش روی حضور امدادخودروها در جاده‌ها تسهیل شود.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه با اعلام اینکه جاده هراز به فیروزکوه به سیستم هوشمند مجهز شده‌ است، گفت: نیمی از جاده فیروزکوه به بهره‌برداری رسیده و جاده کندوان نیز تا پایان نیمه نخست امسال به سیستم هوشمند مجهز می‌شود.

مومنی با بیان اینکه جاده‌های شمال کشور حتی یک راه که مسیر رفت و برگشت مجزا داشته باشد ندارند، اظهار کرد: این در حالی است که ده میلیون نفر در قسمت شمالی و ۱۵ میلیون نفر در قسمت جنوبی البرز زندگی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه که آنچنانکه باید به آمایش جاده‌های شمال کشور توجه نشده است و لازم است مردم در عبور از این مناطق زمان بیشتری را اختصاص دهند.

سردار مومنی در ادامه عنوان کرد: زندگی عادی مردم شمال در این زمینه دچار اختلال است و لازم است دستگاه‌های مربوطه تمهیدات لازم را برای رفع مشکلات این جاده‌ها انجام دهند.

وی در ادامه در زمینه برخورد پلیس با خودروهای ناایمن عنوان کرد: ذره‌ای هم از حق مردم کوتاه نمی‌آییم و به طور دقیق قانون را در این زمینه اجرا می‌کنیم.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.