بررسی طرح جامع وزارت ارتباطات در سال ۹۲

۱۶م اسفند ،

رئیس کمیته ICT مجلس گفت: طرح جامع وزارتICT بعد از انتخابات بررسی می‌شود که طبق آن سازمان فضایی و موسسه تحقیقات باید به وزارتخانه بازگردند و فعالیت‌های مرتبط در سازمان‌های دیگر نیز به وزارت ارتباطات سپرده شود.
رمضانعلی سبحانی‌فرد در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طرح جامع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول شده و برای انجام کار کارشناسی به کمسیون‌ مربوطه ارسال خواهد شد.
رئیس کمیته ICT مجلس افزود: با توجه به شلوغی‌ دستورکارهای پیش‌روی مجلس و با در نظر گرفتن اینکه طی مراحل کارشناسی چند ماهی زمان می‌برد، بنابراین طرح جامع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بعد از انتخابات در دستور کار خواهد گرفت.
وی در خصوص سبب تهیه این طرح تصریح کرد: در چند سال اخیر وزارت ارتباطات تا حدی مورد بی‌مهری قرار گرفته که در نتیجه آن هم‌اکنون بخش‌هایی از این وزارتخانه منتزع شده و بخشی از مسئولیت‌های آن در سازمان‌های دیگر انجام می‌شود.
سبحانی‌فرد ادامه داد: این در حالی است که وزارت ICT زیرساخت توسعه تمام وزارتخانه‌ها است و از این رو باید از یک مدیریت یکپارچه و واحد برخوردار باشد تا یکپارچگی بخش‌های مختلف سیستم را حفظ کند.
رئیس کمیته ICT مجلس افزود: حتی در این طرح دیده شده که بخش‌های مرتبط با فعالیت‌ وزارت ارتباطات در صورت لزوم از وزارتخانه دیگر به این وزارتخانه منتقل شود.
وی گفت: هم‌اکنون سازمان فضایی در زیرمجموعه ریاست‌جمهوری اداره می‌شود در حالیکه حوزه فعالیت‌های این سازمان فعالیت‌های فضایی و ماهواره‌ای است و این فعالیت‌ها نیز در وظایف وزارت ارتباطات قرار دارد. بنابراین سازمان فضایی باید به وزارت ارتباطات منتقل شود.
سبحانی‌فرد ادامه داد: علاوه بر این موسسه تحقیقات ICT که از مجموعه وزارت ارتباطات خارج شده باید به این مجموعه بازگردد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.