بررسی طرح حذف کنکور در کمیسیون آموزش و تحقیقات/مخالفت کمیسیون آموزش با حذف کنکور سال ۹۲

۲۱ آبان ،

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بررسی طرح حذف کنکور در نشست عصر امروز(یکشنبه) این کمیسیون خبر داد و گفت: با توجه به ناعادلانه بودن فضای آموزشی در سطح کشور و آماده نبودن زیرساخت‌ها، کنکور سال ۹۲ به شکل حاضر برگزار خواهد شد.

 عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در تشریح نشست عصر امروز (یکشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کلیات طرح دهیاری‌ها در این نشست مورد تایید و تصویب اعضاء قرار گرفت.
 
وی در ادامه با اشاره به بررسی طرح حذف کنکور در  ادامه نشست این کمیسیون، افزود: اعضای کمیسیون معتقدند که قانون مصوب سال ۸۶ مبنی بر حذف کنکور در سال ۹۲ عقلانی نیست، چرا که آموزش در سطح کشور ناعادلانه است و موضوع دیگر آن است که آیا ارزش‌یابی و سنجش مدارک در آموزش و پرورش می‌تواند معیاری برای پذیرش در دانشگاه‌ باشد، لذا با توجه به این دست مسائل مقرر شد کمیته آموزش عالی کمیسیون، کارهای تخصصی بیشتری بر این طرح انجام دهند تا این طرح دوباره قابل پیگیری باشد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه تصریح کرد: در این نشست کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات فراز و نشیب‌هایی که برای حذف کنکور وجود دارد را مطرح کرد که قرار شد کنکور سال ۹۲ به همین شکلی که وجود دارد برگزار شود و برای کنکور سال ۹۳ با استفاده از نظرات وزارت علوم و تحقیقات و دیگر کارشناسان به یک جمع‌بندی معقول برسیم.
 
وی در ادامه به اتفاق اخیر شاهرود که در جریان اعزام دانش‌آموزان به مناطق راهیان‌نور اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت:‌با توجه به این اتفاق قرار شد مسئولین آموزش و پرورش با حضور در کمیته آموزش و تحقیقات  این کمیسیون موضوع را بررسی و واکاوی کنند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.