بررسی علل توقف وام ازدواج در مجلس

۲۵م آذر ،

بینا- عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس دربارهٔ توقف اعطای وام ازدواج در بعضی بانک‌ها، خواستار ورود مجلس به این موضوع شد و گفت: مجلس باید دولت را وادار کند تا از منابعی مختلفی که در اختیار دارد و اعتبارات پیش‌بینی شده، وام ازدواج را به متقاضیان پرداخت کند.
به گزارش بینا، ابراهیم نکو به ایسنا گفت:متاسفانه توقف ارائه وام ازدواج در بعضی بانک‌ها مشکلی را برای زوج‌های جوان پیش آورده و برای زندگی آینده آنها قدری نگران‌کننده است. اگرچه ما شعب بانک را در این موضوع مقصر نمی‌دانیم زیرا آنها با سبب و مدرک می‌گویند تسهیلات لازم جهت ارائه وام ازدواج به آنها داده نمی‌شود.
نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس اضافه کرد: اینکه ارائه وام ازدواج متوقف شود ما را با چند چالش روبرو خواهد کرد؛ یکی اینکه در تشویق جوان‌ها برای ازدواج با مشکلاتی مواجه خواهیم بود مخصوصا اقشار کم‌درآمد که برای تهیه مایحتاج اولیه جهت تشکیل زندگی به مقدار وامی چشم دوخته‌اند که برایشان در نظر گرفته شده و می‌توانند حداقل لوازم را با آن تهیه کنند لذا این یکی از چالش‌هایی است که برای زوج‌های جوان به وجود می‌آید.
نکو، ایجاد بدبینی در جامعه نسبت به بانک‌ها را از دیگر آسیب‌های توقف ارائه وام ازدواج دانست و گفت: این تلقی در اذهان عمومی پیش می‌آید که بانک‌ها در ارائه وام کوتاهی می‌کنند و این موضوع دامن‌گیر دولت خواهد شد که دولت به وعده‌هایی که داده و جوان‌ها را به ازدواج تشویق کرده عمل نمی‌کند و تسهیلات لازم را به آنها تخصیص نمی‌دهد.
این عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در مواردی بعضی از زوج‌ها به واسطه و با متوسل شدن به اشخاصی که در بعضی بانک‌ها نفوذ دارند وام ازدواج دریافت می‌کنند حتی اگر تعداد انگشت‌شماری از طریق واسطه وام بگیرند این بدبینی هم در مردم ایجاد خواهد شد.
نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس با بیان اینکه وام ازدواج باید در اختیار همه زوج‌های جوان قرار داده شود، تصریح کرد: این قانون پیش از این مصوب شده و نباید به بعضی مسائل اقتصادی ارتباط داشته باشد حتی ما معتقدیم زمان دریافت وام باید بسیار کوتاه شود تا زوج‌ها در اولین فرصت و با کمترین مشکلات وام را دریافت کنند.
نکو با تاکید بر لزوم ورود مجلس به موضوع توقف ارائه وام ازدواج از سوی بعضی بانک‌ها،‌تصریح کرد: مجلس باید دولت را وادار کند که از منابع مختلفی که در اختیار دارد و همچنین اعتبارات پیش‌بینی شده، برای وام ازدواج تسهیلات بدهد در واقع باید با کسانی در این کار کوتاهی می‌کنند برخورد شود و اگر هم کم و کاستی وجود دارد دولت آن را تامین کند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.